1 Laatst bewerkt door zoethoudertje (26-09-2011 16:23)

Onderwerp: Bananencake in zonnige herfstsfeer

Amerikaans koken, zo doe je dat. Dit boek bladerde ik bijna 20 jaar geleden door bij mijn zwager en ik was helemaal weg van de indeling naar streek, wat plaatselijke anekdotes, heerlijke recepten en mooie foto's. Ik probeerde het boek te bestellen maar het was nergens te krijgen. Uiteindelijk bleek de Slegte het te verkopen en nu haal ik er nog steeds af en toe een recept uit. Zoals ook dit recept, welke de grote man in huis ook lust, hoewel hij geen koek/cake eter is. Het heet eigenlijk bananenbrood, maar ik vind het toch meer iets voor bij de koffie of thee.

http://4.bp.blogspot.com/-XB1hzCutNjI/Tn3wd7BqfRI/AAAAAAAAApM/g7hZ9XjV57g/s1600/P1060104.JPG

Verder lezen? De andere zoetigheden zien? Klik hier

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

2

Re: Bananencake in zonnige herfstsfeer

Leuk met die blaadjes!

Maar ik vraag me wel af of bananabread lekker is met fondant?  :think:

Don't just dream your life, but live your dreams too!

Leef! schreef:

Leuk met die blaadjes!

Maar ik vraag me wel af of bananabread lekker is met fondant?  :think:

:o  :lol: We zijn gisteren lekker op pad geweest en toen heb ik hem maar in de diepvries gedaan tot nader order. Tja, biscuit hebben ze wel een beetje gehad hier thuis.  :Y

4

hehe, nou ik zou hem bewaren voor als je superduperhonger hebt! Want hij zal aardig vullen!

Don't just dream your life, but live your dreams too!

5

Hallo,
Ik heb heel brutaal je recept opgeslagen. (Bij ons in huis wordt heel slecht fruit gegeten, misschien is dit de manier om er toch nog wat fruit in te krijgen) maar in  je recept staat niet vermeldt hoeveel bananen. Zo'n 3 a 4 ?

Gr. Anja

Oeps, het staat er inderdaad niet en en ik geef natuurlijk juist het recept om het te delen. Het is officieel 3 bananen in het recept maar ik doe er makkelijk 4 of desnoods meer in.

En wat betreft de smaak met fondant; ik weet het nog niet, het leek er dit weekend niet van te komen dat we het gingen opeten dus hij wacht nog even in de diepvries tot een goed moment  :lol:

7

Mooi gedaan die blaadjes!
Zal inderdaad wel zwaar zijn  :)

8

Ik heb enige tijd geldeden je recept al opgeslagen, maar nu het vakantie is komt het pas tevoorschijn. Helaas merk ik nu pas dat in het recept niet staat hoe lang, en hoe heet bakken.

Gr. Anja

anja66 schreef:

Ik heb enige tijd geldeden je recept al opgeslagen, maar nu het vakantie is komt het pas tevoorschijn. Helaas merk ik nu pas dat in het recept niet staat hoe lang, en hoe heet bakken.

Gr. Anja

:o
Wat fijn dat je het me laat weten, te snel door naar het versieren zeker. Want bakken is leuk, maar versieren nog leuker.
De bananencake/brood moet 1 uur 1n 15 min. gebakken worden op 150 graden.
Succes een eet smakelijk  :)

10

Wat een leuke dingen maak je zeg ik heb gelijk verder gekeken, vooral die gevulde kopjes prachtig.

Taart maken is mijn hobby. Taart eten ook!

Tiny1234nl schreef:

Wat een leuke dingen maak je zeg ik heb gelijk verder gekeken, vooral die gevulde kopjes prachtig.

Bedankt. Een blog hebben werk heel inspirerend, een aanrader!

12

zoethoudertje schreef:
anja66 schreef:

Gr. Anja

:o
Wat fijn dat je het me laat weten, te snel door naar het versieren zeker. Want bakken is leuk, maar versieren nog leuker.
De bananencake/brood moet 1 uur 1n 15 min. gebakken worden op 150 graden.
Succes een eet smakelijk  :)

OKe , bedankt. Zal het snel gaan proberen.