1

Onderwerp: Hulp gevraagd bij baroque molds

Deze week heb ik baroque molds besteld bij Creacake, van die plastic stencils
Ik krijg de foto niet geplaatst (te weinig pixels) maar misschien mag dit creacake.nl/index.php?action=article&aid=1320&group_id=16&lang=NL zodat jullie weten welke molds ik bedoel. (link bewerkt........graag zo laten Karin09)
Ik heb al van alles geprobeerd maar ik krijg de vormen met geen mogelijkheid uit de vorm.

Heeft iemand voor mij de gouden tip?Ik wil deze vormen a.s. weekend graag gebruiken voor de verjaardagstaart van mijn dochter maar ik zie het nu nog wanhopig in.

Alvast bedankt!

Groeten,
Esther

2

Re: Hulp gevraagd bij baroque molds

:think: heb je de mold eerst met crisco ingevet? dat helpt meestal erg goed :Y

:think: gebruik je marsepein of fondant?

:think: even in de diepvries hard laten worden en dan lossen?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Ik doe altijd de mold poederen(heb een ouderwtse zakdoek met poedersuiker erin en dan dichtgemaakt) dan het liefst fondant met tylose(vind ik prettig werken) erin doen. En ik zou hem inderdaad in de vriezer doen dan zou je hem er zo uit moeten kunnen halen.

Succes!

Groetjes P@trici@

4

@ Carien rn Saltandpepper, dank je wel voor jullie reakties.
Heb het zowel met fondant (met en zonder tylose) als marsepein geprobeerd en idd ook in de vriezer gedaan. Maar plastic is zo hard dat je het er niet uit kunt drukken.

Ga het vanmiddag eens proberen met crisco en bepoederen.

5

probeer het is met maizena ipv crisco en poedersuiker. wel even tylose erdoor. en dan even wachten en eruit tikken.

je kan het in de misschien in de vriezer doen en dan het een Scriber Needle er uit prikken.

succes

Groetjes Marije van den Brink. Mijn taarten? die vind je hier: https://www.facebook.com/HetTaartenmeisje

6

Heb alle 3 de manieren geprobeerd en uiteindelijk werk het met crisco zonder vriezer het beste.
Dank jullie wel voor de tips!

7 Laatst bewerkt door taartjesdroom (28-09-2011 06:34)

Gumpaste en fondant 1:1 en mold poederen met maizena. ALs hij er na 5 minuten niet zelf uitvalt opwippen met een needletool  :Y