1

Onderwerp: HELP! biscuit zit vast!

mijn biscuit zit vast in mijn blanda 20 schaal!
wat heb ik verkeerd gedaan...  :s  en hoe krijg ik hem er nog zo goed mogelijk uit?

wat doen jullie in de vorm? bakpapier lijkt me een beetje lastig. boter en bloem? of cristo en bloem?

ik heb nu dus cristo met bloem gebruikt, hij staat op de kop af te koelen, maar wil niet los laten.

kan en wil iemand mij helpen?

Life is what happens to you, will you'r busy making other plans...

2

Re: HELP! biscuit zit vast!

:think:  :think:  :think: invetten met crisco en bloem doe ik echt noooooit.... Meestal roomboter met bloem. Bij de blanda's altijd -zo min mogelijk!!- bakspray. Eventueel een reep bakpapier gebruiken??

Wat ik zelf altijd doe als een taart uit de oven komt is ermee 'schudden'. Stevig heen-en-weer zodat hij alvast los komt en dan in een keer op z'n kop lossen.

Heb je hier wat aan??

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

3

in ieder geval dus geen crisco gebruiken.. volgende keer maar boter en bloem proberen... of dus bij blanda's niet invetten???

alle tips en hulp is welkom!  :)

4

wel invetten :Y (ik gebruik vloeibare braadboter),
mn de randen goed invetten (die is wat dikker door de naad) en dan floep, daar is je bolletje :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

invetten, met of zonder bloem?

en direct uit de oven, omschudden?

6

Als je een plastic pannenlikker hebt even langs het randje (heb ik net zelf ook gedaan) en toen ging hij eruit. Misschien kun je er ook voorzichtig mee naar beneden gaan in je blanda.
Hoop dat je wat aan hebt. Groetjes

7

tnx, ga het proberen

8

starshine schreef:

invetten, met of zonder bloem?

en direct uit de oven, omschudden?

ik gebruik nooit bloem :nooo los 'm direct uit de oven (er zouden handvatten aan moeten zitten :s , dat wel ;) ) en dat omschudden :think:  :think:  ?

9

oke, tnx, dan zit waarschijnlijk daar mijn fout, geen crisco maar gewoon boter en geen bloem...  :thumb:

hij is nu in stukken gescheurd, dus die maar met bokkenpootjescreme vast geplakt. :9  en nu mijn botercreme kunsten oefenen om het toch en beetje fatsoenlijk af te smeren.
zal een hele kunst worden, aangezien dit mijn eerste taartje is!  :rolleyes:

10

Ik smeer de blanda altijd in met wat boter en daarop plak ik een strook bakpapier en dan weer wat boter op het middenstukje van die strook en dan nog een strook papier erin plakken dan heb je eigenlijk een kruis van papier. Als hij dan klaar is dan trek ik licht aan beide stroken en dan komt het biscuitje er heel makkelijk uit!

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

11

Ik gebruik altijd de bakspray van dr. oetker bij de blanda. Komt er zo uit!

Groetjes Puck

12

super al die handige tips! dank jullie, dank jullie!  :thumb:   :thumb:   :thumb:

ook kwam mijn biscuit niet echt omhoog, ik vermoed dat dit ook komt doordat hij bleef plakken.

13

Dr oetker bakspray gebruik ik. En dan op de kop en even schudden.

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

14

Ik spuit ze in met bakspray van Dr Oetker, die veeg ik met een stukje keukenpapier uit. Beetje bloem erin dat ik heel dun rond laat gaan. Al het overtollige tik ik er weer uit.
En de biscuits rollen direct uit hun blanda.

~ Never waste a good crisis... ~

15

nu moet het de volgende keer goed gaan!
hij staat nu in de koelkast op te stijven, straks mijn eerste poging om een taart te bekleden met fondant... wish me luck! ;)

16

ik gebruik ook bij de blanda's bakspray van dr oetker en een heel dun laagje bloem

17 Laatst bewerkt door danielle (10-09-2011 10:57)

Sonj@ schreef:

:think:  :think:  :think: invetten met crisco en bloem doe ik echt noooooit.... Meestal roomboter met bloem. Bij de blanda's altijd -zo min mogelijk!!- bakspray. Eventueel een reep bakpapier gebruiken??

De reden dat je zo min mogelijk bakspray gebruikt, is dat omdat het vet dan onderin de bol gaat zitten? Kan dat de reden zijn dat bij mij die bollen telkens met een harde bovenkant eruit komen?
Als dat het is ga ik toch weer eens bollen proberen te maken!

Ik droom zelfs over taart!

18

super dat iedereen mee denkt! ben echt heeeeel blij met dit forum en al jullie tips en trucs!

tnx tnx tnx !!!  :D  :thumb:  :Y

19

heeft iemand nog tips voor het afsmeren? aangezien ik geen spatel heb, zou het ook gaan met de achterkant van een mes?

20

starshine schreef:

heeft iemand nog tips voor het afsmeren? aangezien ik geen spatel heb, zou het ook gaan met de achterkant van een mes?

Het gaat ook goed met een pannekoekenmes!

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

21

hoi,

ok ik heb erproblemen mee.....heb het gisteren wederom geprobeerd met de bovengenoemde tips maar helaas hij wil er maar niet uit ?????

back in the world of baking !!

22

geen idee :think:  :nooo
vanmorgen toevallig nog kleine blandaatjes gemaakt, op de kop houden en flop, ze vallen.
Ik doe dus vloeibare boter met een kwastje. wel goed de randjes doen.
:think: zou er een productieprobleem/fout zijn bij sommige?

23

Ik gebruik roomboter en heb nooit problemen. Een keer had ik blue band vloeibaar en toen kwam mijn biscuit er ook niet uit...
Ik sla trouwens geen plekje over, zelfs de rand vet ik goed in met roomboter+kwastje  :Y

24

En gebruik je wel de 'echte' blanda van de IKEA? Niet van de blokker ofzo? Misschien dat daar ook verschil in zit?

Ik ben zelfs een keer vergeten in te vetten en toen kreeg ik hem er nog mooi uit, wel met meer frikken dan normaal..

Don't just dream your life, but live your dreams too!

25

Prinses013 schreef:

Ik gebruik altijd de bakspray van dr. oetker bij de blanda. Komt er zo uit!

Same here  :Y

Ik wens iedereen hele fijne feestdagen en een goed 2012!!