1

Onderwerp: Smurfenhuis stutten....

Ik wil het smurfenhuisje van Debbie maken maar zij gebruikt alleen maar cake, zo te zien.. Ik wil wel vullen. Dan komen er dus 2 taarten op elkaar. Alleen.....hoe stut ik de kap/dak dan? Ik wil wel een beetje een ronding bij de rand, zeg maar. Eerst wilde ik 2 x blanda gebruiken maar het worden misschien toch 2x 15 cm die ik een beetje in vorm snij.... :think:

2

Re: Smurfenhuis stutten....

biscuit is toch echt wel lastiger in vorm te snijden dan cake ( vind ik tenminste) . Misschien een stuk taartkarton of een stuk taartdoos in de vorm buigen?

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

3

Hoi,
Zelf heb ik hem ook eens gemaakt. De cake die Debby gebruikt werkt super. Makkelijk in model te snijden en kruimelt niet. Ik heb er vlaaivulling en slagroom bij geserveerd. Dus taart in plakjes snijden en zelf vlaaivulling erop scheppen en slagroom erop. Als je biscuit maakt denk ik dat hij niet mooi in vorm blijft, omdat de boventaart over de ondertaart gaat hangen. Volgens mij krijg je dat niet stevig.

De vormen die ik gebuikt heb waren rvs kommen van blokker geloof ik ze zijn in ieder geval hoger dan de blanda's. Het waren 3 komen die in elkaar pasten.

Ik hoop dat je er iets aan hebt. succes.
groetjes Natascha

4

Eline heeft volgens mij ook biscuit gebruikt (ik heb het topic niet meer helemaal doorgelezen, sorry :o ): http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=165250

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

Bedankt voor de tips  :thumb: 
@Carien: in het topic van Eline (wat een erg leuke taart trouwens! Kijk veel te weinig in de parade  :o ) had ze een link naar een anders site gezet waarin het heel duidelijk stond uitgelegd. Denk dat ik het ook zo ga doen, of iig ga proberen...... ;)