1 Laatst bewerkt door Biancatjuh (26-09-2011 19:39)

Onderwerp: Lieve over de top meisjes stapel

Hallo,

ik mocht eindelijk eens een echte meiden stapel maken.
Mama van Jaydee had me een foto gestuurd met wat ze leuk vonden.
Ik heb gezegd dat ik de taart niet namaak maar de taart wel in de zelfde stijl zou maken.

Toch is het een heel verschil, de klant heeft er niets over gezegd. Maar echt enthousiast was ze niet. Maar ze is eigenlijk altijd heel rustig en stil, als ze de hond bij mij in de trimsalon brengt.
Ik kreeg wel nog een email dat dit de lekkerste taart was die ze tot nu toe hadden gehad. Dus ikke weer blij!

Dit was de foto:
http://94.100.124.33/1414750001-1414800000/1414783301-1414783400/1414783327_5_Iu8s.jpeg

Dit is mijn creatie:
http://94.100.115.108/1412300001-1412350000/1412311601-1412311700/1412311663_5_ohMi.jpeg
De onderste taart gevuld met frambozenmousse, en de bovenste met mokka creme.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Ik heb ook nog een aantal taarten bij de taartenparade staan.

Groetjes Bianca

Re: Lieve over de top meisjes stapel

Wel een verschil misschien had ze hem iets spectaculairder verwacht?

Maar ik vind jou taart ook erg mooi  :D

3

Ik vind hem heel leuk

4

sweetheart88 schreef:

Wel een verschil misschien had ze hem iets spectaculairder verwacht?

Maar ik vind jou taart ook erg mooi  :D

Ja dat denk ik ook. Mijn kleuren zijn iets te zoet geworden. Ik heb de kleuren zelf gemaakt en ik dacht dat ze wel leken.
De tiara vond ik niet zo mooi, maar het mocht ook iets anders zijn.
En de sterren durfde ik niet zo apart in de taart te steken (en heb er sowieso hartjes van gemaakt, de sterren vond ik niet passen) ik was bang dat ze dan door te taart heen scheurde

Groetjes Bianca

5

Mooi joh  :thumb:

Wow, wat een taart die eerste, daar ben ik weg van. Mooi zoals je de tiara hebt gemaakt :thumb:

Iedere taart met liefde gemaakt!
www.carolinestaartcreaties.nl | Caroline

7

Vind jouw versie ook leuk, maar inderdaad wel even wat anders dan het voorbeeld.
Vind het altijd wel weer even leuk wanneer mensen laten weten dat de taart goed smaakte!

8

Sweet Carolyn schreef:

Wow, wat een taart die eerste, daar ben ik weg van. Mooi zoals je de tiara hebt gemaakt :thumb:

De eerste taart was een voorbeeld taart. De 2e is die van mij ;)

Groetjes Bianca

9

Ik vind je taart wel mooi, maar lijkt in de verste verte niet op de foto die je gekregen hebt.
Ik zou ook teleurgesteld zijn, als ik het eerste ontwerp besteld had en dan niet kreeg.
Sorry, maar de klant is toch koning.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

10

Kan me er wel iets bij voorstellen dat ze niet heel enthousiast reageerde.
Hoewel jouw taart op zich ook mooi is, is hij toch anders dan het voorbeeld.
En persoonlijk had ik de verhouding kroon/ middelste taart iets mooier hebben laten verlopen.
Wel aardig dat ze nog even liet weten dat de smaak goed was, daar gaat het uiteindelijk toch om.

11

ik kan me de teleurstelling ook wel voorstellen. Het is een heel ander taartje dan de voorbeeldfoto. Niet minder mooi hoor, maar wel heel anders qua kleur, en ook versieringen.

Gelukkig smaakte die wel heerlijk!!

12 Laatst bewerkt door Biancatjuh (27-09-2011 11:13)

Hmmm hier wordt ik niet echt vrolijk van. Ik zie ook hoe langer ik er naar kijk dat het toch een groot verschil is.

Maar wat hadden jullie dan gedaan bij deze taart.
Zonder exact na te maken?

Mijn onderste taart was niet zo hoog geworden om en een rand met strikjes en grote hartjes en die bolletjes op te maken.
Ik had 3 tiara's gemaakt. Dezelfde als op de foto, een uit sliertjes gemaakt zoals je ze hier vaker ziet en dit kroontje. Alleen dit kroontje is heel gebleven. De andere zakte in of vielen om.

En de kleuren had ik naast het beeldscherm gehouden en het leek echt bijna exact hetzelfde.
De kroon en die krullen mochten goud worden.

Ik vond het zo'n leuke taart maar nu baal ik enorm!

Zal ik haar nog eens vragen wat zij nou echt van de taart vond. En dan een gratis klein taartje aanbieden?

Groetjes Bianca

13

Ik denk dat je taart meer had geleken wanneer de kleuren dieper waren geweest. Op de foto zie je duidelijk donkere volle kleuren.
En volgens mij had je meer in de buurt gekomen wanneer je wel de sprieten had gedaan. Je hoeft ze niet zo in de taart te prikken. Rietje in de taart , evt. opvullen met een beetje fondant of RI en dan kun je daar de sprieten in steken.
Bovenkant van het rietje afdekken met een bloemetje of sterretje of zo en dan ben je er al.
Dat geeft deze taart het feestelijke effect, samen met de hoge slanke tiara.
Terugkoppelen naar de klant is wel lastig, maar wel een goed gebaar. En dan naar aanleiding van de reactie wel of niet een tegoedbon aanbieden...
Een taartje aanbieden is wel leuk, maar ze hebben net een taart gehad. Ik heb ooit eens om een klant tegemoet te komen een korting aangeboden op de volgende bestelling. Werd zeker gewaardeerd en ze kwamen ook inderdaad terug.
Succes en trek het je niet teveel aan...

14 Laatst bewerkt door Sweet Carolyn (27-09-2011 12:51)

Biancatjuh schreef:
Sweet Carolyn schreef:

De eerste taart was een voorbeeld taart. De 2e is die van mij ;)

:o  :o  :o  Sorry hoor, ik heb het verhaal niet gelezen :o .
Nu dus wel :s . Ik begrijp dat je hier niet vrolijk van word, zeker als ik dan nog eens schrijf "ben weg van de eerste".
Het is inderdaad de kleur, die te licht is vergeleken bij het voorbeeld. Het is ook verdomd moeilijk om een taart na te maken van een ander, als je niet weet welke kleur er precies is gebruikt is. Ik denk door het geel dat de taart helemaal zoet is geworden.
Wat betrefd de tiara, die moet je toch zeker een week van te voren maken, met een hoop tylose ( dat zal je zeker wel hebben gedaan) als je hem dan laat drogen op twee op elkaar gestapelde dummy's met plastic folie overtroken en daar over heel dun een beetje lijm. Dan kan je naar een paar dagen de dummy's laten zakken, dan kan de tiara nog eens goed uitharden aan de binnenkant, je kan dit versnellen door het in het midden van de oven te zetten op 50 graden met de deur op een kier, dit een half uurtje.
Zie het gewoon als een leer moment ( daar heb ik er zelf ook genoeg van gehad en maak het nog mee), zet het van je af. En als je je daar beter bij voelt kan je haar voorstellen om voor de volgende taart wat korting te geven. Maar het is altijd een risico als je iets besteld bij iemand met een voorbeeld van een taart die jij niet hebt gemaakt, en dit komt overal voor, zelfs bij bakkers.

En je taart ziet er strak en verzorgd uit  :thumb:

15

Maar het is ook een leuke taart, hoor! Je hebt een hele mooie taart gemaakt, hij is alleen anders dan het ontwerp en dus had je klant een andere verwachting.

Ik zou het zo laten denk ik, je was blij met de reactie dat hij goed smaakte en ze heeft wel een mooie taart gekregen, alleen anders.

16

Hij is mooi, maar ik denk inderdaad dat het vooral de kleuren zijn waardoor hij totaal anders oogt :Y

Ik kan me voorstellen als de besteller met foto 1 komt, en dan een taart krijgt met zachte kleurtjes, dat ze misschien teleurgesteld zou kunnen zijn ..

Misschien kun je het inderdaad terugkoppelen met de reactie dat je achteraf toch ziet dat hij anders uitpakte als het voorbeeld, en dan wat biggeltaart al zei, evt korting op een volgende bestelling..

17

Het is zeker een leuke taart!! Maar ik zie ook te veel verschillen..
De kleuren en de sprieten aan de zijkanten zou ik dan echt missen..
Persoonlijk vind ik t ook jammer van t gele/goud omdat dit op de originele taart niet zit...

Maar als de klant hem lekker vond en ter plekke niks gezegd heeft zou ik geen compensatie aanbieden hoor!!

18

idd een groot verschil. de bovenste straalt bammmm stoere meidentaart uit, en straalt van alle kanten! met strakke decovormen en strakke felle kleuren.
en die van jou heeft hele zachte en  lieflijke kleurtjes en is met allemaal kleine dingen gedecoreerd.
het kroontje van het voorbeeld is ook veel stoerder en past precies bij de rest van de taart..
ik kan me voorstellen dat je baalt... als ik naar mezelf zou kijken.. dan zou ik haar eerlijk zeggen hoe ik er zelf over dacht, en haar gevraagd wat zij ervan vind.. ik had wel wat gecompenseerd  met de prijs denk ik...

maar weet je.. een goede leer voor de volgende keer

nergens staat dat de klant teleurgesteld was.. ze reageerde niet zo enthousiast.. dat kan ook aan de persoon liggen.

ik vind hem leuk hoor ook al wijkt hij af.. we zijn geen kopieer machines

Groetjes Natasja!

20

Ik vind jouw taart echt prachtig!

Persoonlijk gruwel ik echt van pasteltinten dus zou qua kleurkeuze not amused zijn maar qua ontwerp doet jouw taart echt niet onder voor die van het voorbeeld hoor.

21

Ik heb haar gemaild of het ontwerp van de taart naar wens was.
En dat ik de foto's nu naast elkaar heb gezien en er eigenlijk toch veel verschil in zit. Maar dat ik de taart natuurlijk niet helemaal na kon maken. Maar dat ik dacht dat de kleuren wel meer overheen kwamen.
Ik heb afgesloten met dat ik blij was dat hij toch lekker gesmaakt had, maar dat ik er toch een beetje mee zat.

Mocht ze de taart nou niet mooi hebben gevonden of anders dan verwacht dan geef ik haar 10 euro korting, die ze mag gebruiken op een andere bestelling of in de trimsalon.

Ik denk dat ik hier wel goed aan gedaan heb. Ik ben benieuwd wat haar reactie is.

Groetjes Bianca

22

Knappe stapels zeg!  :Y

23

:thumb: goed gedaan.
De taart verschilt wel heel erg met het voorbeeld, maar is wel ook mooi gemaakt :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Biancatjuh schreef:

Ik heb haar gemaild of het ontwerp van de taart naar wens was.
En dat ik de foto's nu naast elkaar heb gezien en er eigenlijk toch veel verschil in zit. Maar dat ik de taart natuurlijk niet helemaal na kon maken. Maar dat ik dacht dat de kleuren wel meer overheen kwamen.
Ik heb afgesloten met dat ik blij was dat hij toch lekker gesmaakt had, maar dat ik er toch een beetje mee zat.

Mocht ze de taart nou niet mooi hebben gevonden of anders dan verwacht dan geef ik haar 10 euro korting, die ze mag gebruiken op een andere bestelling of in de trimsalon.

Ik denk dat ik hier wel goed aan gedaan heb. Ik ben benieuwd wat haar reactie is.

:thumb:

25

mooie stapels,
de bovenste is super mooi,
alles erop en eraan , de sterren, mooie kleuren en de tiara vind ik erg mooi met de kleurtjes, zal maar stoppen , hij is gewoon  erg  mooi .