1

Onderwerp: Het kleuren van de fondant?

Hallo lieve forum leden, wie o wie kan mijn helpen? Ik ga 2 duiven maken van rolfant nou wil ik de vleugels met zwarte/ grijze strepen verfen zo dat het echt lijkt. Wat kan hier hiervoor het beste nemen? In een boekje stond kleurenpasta en alchol? Wie o wie kan mij hier over adviseren???
Alvast bedankt.

Gr. Rachel

2

Re: Het kleuren van de fondant?

Bij de FAQ's staat dit: http://www.deleukstetaarten.nl/faq/99/W … hilderen?/

Dat vroeg ik me nu dus ook af, hoe je bijvoorbeeld iets kunt tekenen op je marsepein of fondant.
Dat kan dus ook als ik het goed begrijp uit de faq met de wilton eu icing color kit i.c.m. alcohol?

4

Ja , met kleurstof ( Wilton/Sugarflair/ Americolor ) en een beetje kleurloze alcohol ( Jenever , Kirsch , witte rum ) kun je prima schilderen . Prikkertje kleurstof in een bakje o.i.d , drupje alcohol erbij , goed mengen en schilderen maar .

Succes!

Carpe Diem !

5

Ik heb het laatst met alcohol geprobeerd en met water, beide willen prima. Het na-en voordeel van alcohol is dat het snel droog is, dus droogt ook snel in je mengbakje.... Het voor-en nadeel van water is dat het vochtig blijft, met schilderen fijn maar blijft na het schilderen plakkerig....

Succes ermee!

Het was nog niet helemaal duidelijk, maar nu wel!!
Hartelijk dank voor de tips  :thumb: .