Onderwerp: Ze wou een prinsessentaart...
...maar ik kan niet zo goed boetseren. Ik zei tegen mijn kleine meid: Jij bent toch al mijn prinsesje, ik kan jou toch niet in een taart stoppen?
Dat bracht mij op een idee. Zij is de prinses, en ze wil een prinsessentaart, dus moet de taart op haar lijken! Ik ben aan het schetsen geslagen, niet alleen voor een taart, maar ook voor een prinsessenjurk. De jurk is geïnspireerd op de taart, en de taart op de jurk.
Ik had al heel lang niet meer écht achter de naaimachine gezeten, en heb het patroon uit mijn hoofd getekend. Dat heb ik geweten: om half twaalf 's avonds deed ik mijn schone slaapster haar rok aan en... het paste niet
Dus alles weer uit elkaar, en opnieuw beginnen. Uiteindelijk was om 4 uur 's ochtends alles klaar. Het enige waar ik niet bij stil gestaan heb, is dat je taille iets smaller is wanneer je ligt dan wanneer je staat. Het rokje zat dus iets te strak, maar het was te doen. Man, wat was ik die ochtend moe, maar het gezicht van de jarige Jet toen ze haar rokje zag was alle moeite dubbel en dwars waard!
Op haar verjaardag was haar vader aan de andere kant van het land aan het werk, dus kreeg ze eerst een klein Barbie-taartje. Toen gisteren het gezin weer compleet was, hebben we een groot verjaardagsfeest gevierd. Met de taart die al zo lang in het schetsblok stond. Oorspronkelijk was het mijn idee om een tiara zoals mijn kleine meid heeft te maken, maar na de bruidstaart van vrijdag had ik daar geen puf meer voor. Gelukkig had ik nog een haarbandje met zwarte bloemen liggen, en willemz-bloemen op een taart zijn altijd goed. Hij is helaas niet zo strak geworden, twee keer een nacht doortrekken (voor de rok en het schilderen op de bruidstaart) was een beetje te veel van het goede. Op verzoek gevuld met aardbei, kokos en witte chocola.
Nou, een lang verhaal, nu tijd voor de foto's. Zoek de verschillen!
Dit was mijn kleine 4-jarige prinses:
Dit het eerste taartje:
De twee prinsessen naast elkaar:
De grote taart met zwarte bloemen:
Mien laiverd met haar taart
: