1

Onderwerp: [help] Stukken in botercreme ?!?!

Jammer genoeg heb ik het dan niet over goede stukken zoals chocola. De laatste twee keer heb ik mijn botercreme weg kunnen gooien omdat ik er elke keer stukken in had zitten. Ik gebruik dit recept...

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=126762

Ik doe niks anders dan de keren daarvoor en toch gaat het nu niet goed. Heeft iemand anders dit ook meegemaakt en ben je erachter gekomen waardoor het kwam. Ik weet wel dat het mis gaat bij de mix van het bloem & botercreme maar wat ik dan precies verkeerd doe weet ik niet.

2

Re: [help] Stukken in botercreme ?!?!

zorg je er wel goed voor dat je geen klontjes hebt in het bloempapje? want dat worden later harde stukjes

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

3

misschien niet goed genoeg gemixed?

Carpe Diem... dat heb ik zeker geleerd het afgelopen jaar..

4

Ik let altijd heel goed of ik geen klontjes heb in het bloempapje maar blijkbaar let ik toch niet goed genoeg op. Ik denk dat ik dat maar eens anders moet gaan aanpakken. Ik doe nu de melk & bloem gewoon bij elkaar........op het vuur en roeren maar. Misschien moet ik er eerst voor zorgen dat de bloem al helemaal goed gemengd is met de melk voordat ik het papje op het vuur zet. Bedankt voor julie antwoorden !

5

is het botercreme om te vullen of af te smeren die je aan het maken was...
eerst maakte ik altijd  " 2:1 botercreme " : 125 gr. boter, 235gr. gezeefde poedersuiker, 15ml melk en 5 ml water. evt. smaakaroma toevoegen.
tegenwoordig de Funcakes mix voor botercreme...gaat goed vind ik, zonder klonters. :9

ik heb eerder wel begrepen dat er verschillende verhoudingen gebruikt worden voor verschillende doeleindes; ik weet die niet precies... :/

succes!, groetjes, suzanne

voortaan wensen met een Taartje i.p.v. een kaartje... door wensTaart

6

Het is voor een toef op een cc. Ik heb al de botercreme van de Welkoop maar die vind ik toch te boterig. Die van het recept is zo lekker luchtig en je hebt niet het gevoel dat je een hap neemt uit boter :) Ik ga zo proberen om een de boter & melk te mengen met de handmixer. Zal vast beter gaan dan met de hand (en hopelijk dus geen klonten).