1 Laatst bewerkt door Regenboog (22-09-2011 12:56)

Onderwerp: zelf lijm maken

Ik wil graag van water met tylose een goede lijm maken.
weet iemand de verhouding van water/tylose voor een stevige lijm?
Alvast bedankt :)

Owja en roer je dat dan gewoon door elkaar en kun je het dan direct gebruiken?

Re: zelf lijm maken

nee je moet het 24 uur laten staan voordat je het kunt gebruiken,
zal ff recept zoeken....

Cabana consulente worden? Wij zoeken jou! Ben je minimaal 23 jaar, representatief en in het bezit van een auto? Mail me dan of ga naar www.cabana.nl "Think summer, think Cabana"

3

1 schep tylose met 2 scheppen warm water.Dit doe je in een afgesloten potje en 24 uur later is het klaar. Als het te dik is kun je er nog iets water bij voegen.Succes

4

Met afgekoeld, gekookt water is het nog langer houdbaar. De verhouding is een beetje zoeken, de een wil dikke lijm, de andere vind dun prima. Ik gooi altijd maar wat bij elkaar en na een paar uurtjes zie ik of er nog wat tylose of water bij moet.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

5

Zo lang laat ik het meestal niet staan hoor, zodra de tylose goed is opgelost, na een uurtje ofzo, gebruik ik het al wel.

6

Ik gebruik het ook al vrij snel na het aanmaken.  :Y Zodra het is opgelost en wat dikker wordt gebruik ik het al.

Meestal moet ik er een paar keer water bij doen, omdat ik steeds weer teveel tylose gebruik. De eerste keer bleef mijn lepeltje er gewoon rechtop in staan.  :lol:

~ Never waste a good crisis... ~

7

rodejesje schreef:

1 schep tylose met 2 scheppen warm water.Dit doe je in een afgesloten potje en 24 uur later is het klaar. Als het te dik is kun je er nog iets water bij voegen.Succes

Ik vind deze verhouding niet kloppen. Op ongeveer 100 ml doe ik een volle theelepel. En dan is deze soms nog te dik, vind ik. Ik gebruik ook gekookt afgekoeld water  :Y

8

tyloselijm: 1 theelepel op 1 cup warm ( gekookt) water.

Ik doe het altijd zo. In een schoon uitgekookt jampotje en dan 24 uur laten staan. Af en toe het potje even wat heen en weer draaien tussendoor. Ik giet er steeds een beetje uit in een kleiner potje zodat de lijm schoon blijft, dan kun je er best lang mee doen.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

9

Had  het vrijdag gemaakt en dan idd 1 theelepel op 2 theelepels water... was zo dik dat ik het niet eens meer kon roeren hahahaha het was net  dikke geleipudding.
Dus zal volgende keer ook zeker minder tylose doen  :Y
Bedankt voor de tips allemaal :)

10

sil schreef:

tyloselijm: 1 theelepel op 1 cup warm ( gekookt) water.

Ik doe het altijd zo. In een schoon uitgekookt jampotje en dan 24 uur laten staan. Af en toe het potje even wat heen en weer draaien tussendoor. Ik giet er steeds een beetje uit in een kleiner potje zodat de lijm schoon blijft, dan kun je er best lang mee doen.

Ja ik maak ook een potje klaar en als ik het nodig heb schep ik een beetje in een eierdopje. Dan blijft de rest schoon.

Groetjes Gerien

11

De verhouding die ik gebruik is een theelepel tylose en daar een borrelglaasje water bij. Perfecte dikte vind ik zelf.

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl