Onderwerp: Mijn 2 meest recente baksels..

Na het bekijken van een aantal taarten in de taartenparade durf ik mijn baksels eigenlijk niet te laten zien... Maar je moet ergens beginnen, toch?
Feedback en tips zijn welkom, but please keep in mind dat ik nog maar 6 weken geleden begonnen ben ;)

Deze taart heb ik ongeveer 3 weken geleden gemaakt. Ik had toen nog geen goede roller. Het fondant heb ik uitgerold met een rol huishoudfolie (een mens moet wat!) Het is dus nogal wat te dik uitgerold! De bloemen waren lekker dik, haha! Inmiddels heb ik een kleine nonstickroller en ik ben nog aan het sparen voor een nonstickbord!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-UEXZUWU7.jpg

Deze taart heb ik zaterdag gemaakt. Ik kwam tijd tekort waardoor het bovenste taartje niet zo mooi is geworden als ik had gehoopt. Maar gezien het weinige taartgereedschap wat ik tot m'n beschikking heb, vond ik 'm toch best goed gelukt.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-AQ7AYHAU.jpg

Het wit-met-roze taartje is gevuld met witte chocoladecreme en frambozenjam, net als het bovenste taartje van de rood-wit-groene taart. De onderste taart heb ik gevuld met oreocreme en bonbonblocvulling, en is afgesmeerd met een nougatcreme.. Mmmm!!

Een taart maakt van elke gelegenheid een speciale gelegenheid!

Re: Mijn 2 meest recente baksels..

het ziet er toch hartstikke goed uit..helemaal als je nog maar weinig spulletjes hebt.

als tip voor je balletjes  kan ik alleen zeggen.gebruik tylose lijm,en niet te ver erin drukken,maar erop plakken...

ga zo door en er komen nog veel meer mooie creaties uit jouw handen  :thumb:

Life Is Not Measured By The Breath We Take But By The Moments That Take Our Breath Away!!
voor de leukste workshops en cursussen in Haarlem www.deleukstetaartenshop.nl/haarlem

Bedankt voor de tip! Ik ben over een week jarig en heb inderdaad tylose op mijn verlanglijstje gezet ;)

en anders kun je altijd nog naar de beurs op 7 of 8 oktober ;)

Life Is Not Measured By The Breath We Take But By The Moments That Take Our Breath Away!!
voor de leukste workshops en cursussen in Haarlem www.deleukstetaartenshop.nl/haarlem

5

Hele mooie taartjes hoor! Een beetje dik uitgerold idd maar dat had je zelf ook al gezegd. Met een goeie roller komt dat helemaal goed!

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl

6

Ziet er goed uit joh, alleen een beetje aan de dikke kant idd maar dat vond jezelf ook al.
Tipje voor een non-stick board. Ik neem aan dat je dit wil gebruiken om uit te rollen: ik gebruik een Pröjs onderlegger van Ikea, kost wel € 4.50  ;) .

Groetjes. . . en een fijne dag!

7

Ik zou ook gaan voor de Ikea mat hoor, die wordt door heel veel hier gebruikt en het werkt echt prima, is ook nog eens groter dan een non stick board. Voor het prijsverschil kun je heel wat leuke taartspulletjes aanschaffen :)

Kijk, dat zijn nog eens tips! Bedankt!