Onderwerp: van #$%@#$ taart naar redelijk tevreden
Zo, eerst maar even de foto, dan kun je de klaagzang gewoon overslaan als je er geen zin in hebt

Zo en dan de rest van het verhaal:
Mijn "lease-tante" (nieuwe vrouw van mijn oom) is dinsdag jarig en vierde vandaag haar verjaardag. Een goede reden voor een taartje dus.
Het thema van de taart was snel bedacht. Mijn tante is erg druk voor de volleybal en dan in het bijzonder voor pollux, net als de rest van onze familie trouwens. De stichting rondom het eerste damesteam is een nieuwe weg ingeslagen en daarbij hoort een nieuw logo. Dit logo wilde ik op de taart maken. Genoeg goede ideeen dus.
Maar dan de uitwerking: de eerste keer keer mislukte de biscuit totaal (waarom?, geen flauw idee), dus nog een keertje bakken, de botercreme was bijna niet smeerbaar (had niet mijn "normale" boter) en vernaggelde bijna de tweede taart, de fondant scheurde en scheurde en scheurde, de blauwe fondant kreeg niet de kleur die ik wilde en het totaalplaatje werd niet zoals ik had verwacht. Dus totaal ontevreden de taart in de koeling gezet.
Vanmiddag toen de meiden sliepen de taart de weer eens bij gepakt en besloten om het opnieuw te doen. Alles eraf gehaald en gewoon opnieuw begonnen. Gelukkig ging het nu wat beter en was ik aan het eind toch redelijk tevreden.
Mijn tante en oom waren er trouwens heel erg blij mee.
Bedankt voor het kijken en lezen
en als je nog tips hebt, hoor ik ze graag