1

Onderwerp: Marsepein kleuren

Hoi hoi,

Voor het kleuren van mijn marsepein heb ik bij Jamin kleurstof gekocht van het merk Wilton. 'Wilton Decorating gel' wel te verstaan. Heb roze, wit en rood gekocht. Wit lukte aardig, roze ook, maar het rode werd meer zeer donkerroze! Ik had er al een hoop decorating gel in gedaan, maar werd er niet roder op. Wel plakkeriger :S
Heb de marsepein uiteindelijk in folie gedaan en even laten staan, hierdoor hopend dat het plakkerige minder zou worden.
Werd wel iets, maar nog niet geweldig.
Mijn vragen:

1) Heb ik wel het juiste materiaal (kleurstof) gebruikt?
2) Zo nee, wat raden jullie dan aan?
3) Als ik plakkerige marsepein heb, moet dit dan in koelkast/buiten koelkast om bewaard te blijven? En hoe lang?

Groetjes!

2

Re: Marsepein kleuren

Wilton rood is een drama, merk sugarflair extra red schijnt voor rood veeeeel beter te zijn...

Marsepein en fondant niet koeling!!! Luchtdicht en droog een paar uur wegleggen en 'afwachten'....

Succes!! :thumb:

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

3

Rood is een hele moeilijke kleur om te maken. Je kan het proberen met Sugarflair of Americolor (gebruik ik). Maar het snelste is gewoon kant en klaar kopen omdat het tricky is.

En marsepein niet in de koelkast bewaren hoor. Ik werk nooit met marsepein maar misschien kan je er een nieuw stukje doorheen mengen zodat het weer wat steviger wordt, alleen dan word je kleur weer lichter maarja..

Don't just dream your life, but live your dreams too!

4

Rood is inderdaad een lastige kleur om goed te krijgen. Gebruik zelf altijd Americolor (en marsepein) en dat werkt fijn. Krijg je een mooie kleur rood van.

Als je marsepein plakkerig aanvoelt, komt dit waarsch. omdat je zoveel kleurstof hebt moeten gebruiken. Als je het een nacht laat liggen, kan de kleurstof in de marsepein trekken. Het rood wordt dan vaak nog wat dieper van kleur. En het plakkerige is er dan vanaf.
Marsepein hoef je niet in de koelkast te bewaren. Gewoon op een donkere plek in een afgesloten bakje is prima.

5

Rood maken is prima te doen , zowel met marsepein als fondant , als je  "Sugarflair Extra Red " gebruikt . Is ook al een extra groot potje omdat je wel wat meer moet gebruiken dan gewoonlijk .

Carpe Diem !

6

Rood kleur ik altijd een paar dagen voor. Dan krijg je echt mooi rood  :Y

7

Dank jullie wel!

8

Ik gebruik altijd de rood van americolor..werkt prima...minimaal 3 dagen van te voren kleur ik het.Dat verpakken in folie en hij trekt heel mooi rood in.

Groetjes van Corry
http://taartenvancorry.nl/