1 Laatst bewerkt door Jose1972 (22-09-2011 07:59)

Onderwerp: Stevige botercreme

Hallo Allemaal,

Binnenkort is mijn man jarig, en voor het eerst wil hij ipv vlaaien, cc s tracteren op zijn werk. ( ong. 40 stuks)

Mijn idee is 4 soortjen maken:

*10 met aardbeien patidess/gevult met aardbeitjes
* 10 met mokka, mokkaboontje op de toef
* 10 met stroopwafelvulling, half miniwafeltje in de toef
*10 met chocolademousse

Ik heb nu eindelijk een heel fijne spuit gevonden ( wilton, webshop) en vind toeven spuiten erg leuk.

Maar met botercreme blijven ze toch redelijk zacht...Hoe krijg is ze stevig?? Moet ik (nog) langer mixen? Meer boter toevoegen? Of bijv jam/pasta/patidess extra toevoegen?
Of heeft iemand anders een tip?

Oja, eenvoudige tips voor een lekkere toef zijn natuurlijk ook welkom ;)

Hartstikke bedankt voor jullie hulp!!

Groetjes José

2

Re: Stevige botercreme

Normaliter is botercreme erg stevig!

Je zou ook eens merengue-botercreme kunnen maken, daar kun je ook hele mooie toefen mee spuiten.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

3

ik heb gister voor eerst toeven gespoten met bc van de mix funcakes.
ging helemaal goed, maar blijft ' zacht' , even in koelkast een paar uur en boter was harder, dus toef harder...en toen duurde het best wel even voor het weer 'romig'  was (tenzij het natuurlijk 30 graden is, dan zal het wel sneller gaan), ....tis maar net wat je wilt denk ik...

maar toeven bleven ook toen ik ze net gespoten had en buiten koeling hield bij mij prima in vorm.... :Y  :Y

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

4

Ik heb gisteren toeven gemaakt van frosting. Dat ging ook heel erg goed en erg lekker!! :Y
Maar je moet als je de botercreme hebt gemixt het even in de koelkast doen om het even wat op te laten stijven, dan spuit het iets makkelijker.
En daarna verder wat laten opstijven in de koelkast.
Succes iig! :thumb:

5

Dank jullie wel allemaal; t gaat vast goed lukken!!