1

Onderwerp: royal icing als rand?

Hoi!

Ik wil als proef eens een rand maken op een stapeltaartje met royal icing (van die bolletjes).
Maar na hier lezen, lees ik dat deze kei en kei hard wordt.

Eh...is dat dan wel handig? Ik wil mijn tanden er niet op breken.

2

Re: royal icing als rand?

kan je beter botercreme gebruiken

3

Die bolletjes kan je ook maken van fondant/marsepein. Er zijn molds voor, maar je kan de bolletjes natuurlijk ook handmatig maken.

Zondag 14 oktober loop ik 4 Mijl voor de Dierenbescherming afdeling Groningen. Je kan mijn actie steunen via http://www.geef.nl/sharon of http://www.geef.nl/actie/miles-4-animals - Alvast bedankt!

4

ja maar bolletjes rollen duurt 50x zo lang als er met een spuitzak langs gaan ;)

5 Laatst bewerkt door marijma (23-09-2011 10:57)

etmc schreef:

ja maar bolletjes rollen duurt 50x zo lang als er met een spuitzak langs gaan ;)

Hihi, ja echt wel. En de mold heb ik niet en heb eigenlijk alweer teveel uitgegeven.
Ik ga het eens proberen met botercreme. Bedankt!

6

Ik neem overigens aan dat ik dan de stevige botercreme moet maken toch?

7

kan met elke botercreme

8

Ok, dan ga ik het nu proberen met een kleurtje erin  :)

9

marijma schreef:

Ok, dan ga ik het nu proberen met een kleurtje erin  :)

Het was heel raar, maar ik kreeg die bolletjes niet voor elkaar.
Of ik had eigenlijk een ander spuitje moeten pakken.....

10

Welk spuitmondje heb je gebruikt dan?

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

11

royal icing wordt toch ook gebruikt op koekjes - het wordt wel hard maar niet zo hard dat je je tanden erop stuk bijt hoor

12 Laatst bewerkt door Anouschka (23-09-2011 20:00)

ik heb het al eens vaker gedaan met ri en inderdaad het wordt helemaal niet zo hard dat je je tanden erop breekt hoor.Mijn ervaring is dat het bros wordt.En voor bolletjes werkt het heel prettig! probeer het gewoon eens uit.
zodra je de bolletjes erop hebt gespoten ,maak je de puntjes die nu uitsteken plat door er heel zachtjes op te tikken met een vochtig plat kwastje. let erop dat je kwast niet te nat is hoor!https://lh6.googleusercontent.com/-yQIDGCLirIg/TnzW2Gg5FhI/AAAAAAAAAyY/cqnEMNDbNDg/s800/IMG_1333.jpg

creatief met taart

13

Als je van die hartjes kunt eten ( je weet wel, met van die tekstjes erop: lief, be mine etc), dan kun je ook RI eten, hoor: geen probleem :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

14

Bedankt voor de tips!

Ik ga er morgen weer mee aan de slag :-).
Wil graag een taartje maken voor een vriendin van mij die heel duizelig is, en nu bijna niks kan doen. En nu op de wachtlijst staat voor de duizeligheidspoli.

Even wat leuks bedenken met RI bolletjes :D