1

Onderwerp: vrij zoete vulling combi

Nu heb ik toch echt jullie advies nodig!!

Volgende wk een taart maken voor het dochtertje van een van mijn vriendinnen, tevens m'n allereerste taart in opdracht!!(2 laagse taart)
Naarmate het dichterbij komt begin ik steeds aan dingen te twijfelen.
Ik was er 100% van overtuigd dat ik als vulling slagroom met saroma vanille voor de 1e laag zou gebruiken en aardbeienvlaaivulling voor de 2e laag.

Nu heb ik vandaag een taart gemaakt voor eigen gebruik en ben em toch anders gaan vullen bc met aardbeienvlaaivulling.
Ben zelf niet zo'n zoetekauw, maar ik vond deze combi toch echt wel véél te zoet.

Het was trouwens de 1:1 bc met een beetje vanille eraan toegevoegd.
De een gebruikt deze bc wel om te vullen en de ander weer niet.
Ik denk dat ik beter de swiss meringue met vanille essence had kunnen gebruiken.

Zou de slagroom/saroma vanille minder zoet zijn in combi met de aardbeienvlaaivulling?
Ik wil iig een niet al te zoete vulling in combi met fondant.
Nu heb ik al bij recepten gekeken, maar het zijn allemaal van die zoete vullingen!!

Graag jullie advies, want ik kan niet kiezen.
Het wordt of de slagroom/saroma vanille met aardbeienvlaaivulling
óf de swiss meringue met vanille essence en aardbeienvlaaivulling

Ik moet de taart op zondagochtend bij haar afleveren, kan ik em zaterdag dan gewoon helemaal klaar maken?? Hij zal wel in de koelkast moeten vanwege de slagroom denk ik.

ADVIES!!!!!!!! :s  :s  :s

Groetjes Emysa

2

Re: vrij zoete vulling combi

ja hoor, gewoon op zaterdag maken :Y

tsja en aardbeien (en zeker die vlaaivulling) zijn gewoon al erg zoet. Saroma denk ik ook wel, dus dat zou dan dubbel zoet zijn...

Aardbeienmousse maken en daarbij lemoncurd :9 , da's een stuk minder zoet (en minder machtig).

Maar ja, daarmee help ik je waarschijnlijk van de wal in de sloot :s  :o

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl