1

Onderwerp: Marsefond maken/kneden

Ik wil voor mijn taart marsefond gaan uitproberen. Heb geen ervaring met fondant maar hoor zoveel negatiefs over de smaak en houd enorm van marsepein dat dit me een leuke stap leek.

Ik heb witte fondant en gekleurde marsepein gekocht en wil dit gaan mengen. De verhouding is 1:1 toch of kan het ook anders?

Verder heb ik wel eens gelezen over het opwarmen in de magnetron zodat het soepeler te kneden is maar kan dit ook met fondant of smelt dat dan?

Ik heb een bb machine, kan ik die ook aan het werk zetten om de marsepein met de fondant te mengen of gaat dat niet goed? Wordt het dan niet mooi egaal??

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!

2

Re: Marsefond maken/kneden

Je kunt het helemaal naar smaak mengen, hoeft dus absoluut niet 1:1

Veni Vidi Velpon: ik kwam, zag en bleef plakken :)

3

Hoeft inderdaad niet 1:1, mag gewoon naar smaak.

Zelf zou ik liever geen fondant in de magnetron doen, het wordt er erg droog van ben ik bang. Is volgens mij ook nodig hoor, bij mij is fondant altijd (veel) soepeler dan marsepein.

Ik heb geen ervaring met mengen in een broodbakmachine (wij bakken daar altijd brood in  :D ) maar proberen kan geen kwaad, toch  ;)

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

Vorig jaar heb ik de fabrikant van mijn broodbakmachine gemaild en zij mailden dat de machine er niet voor is bedoeld. Dat kan ik me wel voorstellen. Vooral in het begin is het moeilijk te werken.
Fondant doe ik soms toch even kort (10-15 sec) in een niet te hoge stand in de magnetron. Het scheelt toch voor je polsen. Het moet er niet warm uitkomen, gewoon NET even niet dat stijve. Vooral zelfgemaakt fondant kan zo stijfjes worden vind ik.
:)

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl