1

Onderwerp: Beginnersvulling..?

Mijn eerste biscuit staat op dit moment in de oven (zie dat hij niet erg omhoog komt....) en ik weet niet waar ik hem mee moet vullen.

Ik zie de meest overheerlijke vullingen staan (en combi's), maar om eerlijk te zijn zie ik door de bomen het bos niet meer.

Het ziet er allemaal zo ingewikkeld uit... wie heeft een tip voor een beginner?

Groeten
Lia

2 Laatst bewerkt door Jultie (21-09-2011 15:25)

Re: Beginnersvulling..?

Vlaaivulling uit een blik.
Banketbakkersroom (bijv. zo'n zakje van Oetker) en nog een laagje jam.
Mona puddingen (die zonder het sauslaagje) met een laagje jam.

Dat zijn (bijna) kant klaar dingen die heerlijk smaken, waar je verder niks voor hoeft te kopen en die niet kunnen mislukken.

Veel succes :)

~ Never waste a good crisis... ~

3 Laatst bewerkt door IlsevKlaveren (23-09-2011 18:25)

Leuk om te lezen dat er hier meer beginers zijn :)  en ik niet de enige ben die net begint op dit forum :o  ;) .
Ik lees even mee want kan hier ook nog wel veel van opsteken.

Hoe is je eerste taart gelukt?

Groetjes Ilse

4

Mix van botercreme is ook makkelijk en met 4 eetlepels witte chocopasta is hij heerlijk.

En idd:
Vlaaivulling
Banketbakkersroom
Jam
Luchtige kwarktaarttoetjes van mona
Pakje bavarois
Laagje lemoncurd (potje bij AH)
marshmellowfluff..dat kneiterroze spul bij broodbeleg (AH)

Succes!!!

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

Chocolade pasta ( wel even warm maken in de magnetron anders maak je je taart stuk).

Bakken is mijn passie!!!

6

hahaha mijn eerste taart is grandioos mislukt...

Keek vanochtend hoe de bodem gelukt was..nou, nog geen centimeter hoog! Eerst maar 's proeven, pff, net een schoenzool (gok ik). Ik heb de bodem zo de container is gefrisbeed.

Dus, volgende week nog een poging. Ik heb iets gelezen over het opvoeren van de temperatuur tijdens het bakken. Zou dit het probleem kunnen zijn?

groet,
Lia

7

ik ben ook net begonnen..

In mijn eerste taartje heb ik 1 laag chocolademousse en 1 laag slagroom gedaan, was goed te doen.
In de tweede taart aardbeienjam, dat is helemaal een eitje.
In de derde milkyway mousse (recept van mars mousse op deze site, mars vervangen dooor milky way) dat was ook makkelijk, en... echt superlekker!!!

Mijn biscuit was ook niet zo hoog en best droog de erste keer. Daarna heb ik langer gemixt en de eieren eerst in warm water gelegd, dat hielp!
En et zijn vast nog veeel meer tips van de profs!

Succes!!

8

Mijn eerste taarten heb ik als volgt gevuld:

1 laag lemoncurd (of andere jam)
1 laag simpele botercreme (1 deel roomboter, 1 deel poedersuiker).

(Voor mezelf 1 deel wajangboter, 1.5 deel poedersuiker vanwege koemelkintolerantie).

Succes verzekerd.

Ook nu, een taart of 10 verder, maak ik het niet heel erg ingewikkeld. Verse aardbeiden met slagroom (met dijkje botercreme tussen vulling en buitenkant) en ga nu experimenteren met wat smaakstoffen in de botercreme.

Het komt vanzelf als je meer ervaring hebt.

9

Mijn eerste taart was ook grotendeels een mislukking. Maar 3,5 cm hoog ofzo en gevuld met bc 1:1 (dat vind ik als vulling niet te happen) met jam.  :lol:

Het eerste is je biscuit hoger krijgen, zorg dat je eieren goed op temperatuur zijn. Maar daar zijn zoveel topics met tips over! Gewoon even zoeken en lekker lezen. Als je de slag eenmaal te pakken hebt is het ineens een stuk eenvoudiger hoor.  :Y

~ Never waste a good crisis... ~