Onderwerp: cakeboard of taartkarton bij stapeltaart?
Ik ga een 3 lagen taart maken, maar ik kom er niet goed uit.
Moet ik nu gewoon de taartkartonnetjes gebruiken bij de 3 lagen of heb ik nog stevigere bodems nodig???
Bedankt alvast!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » cakeboard of taartkarton bij stapeltaart?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik ga een 3 lagen taart maken, maar ik kom er niet goed uit.
Moet ik nu gewoon de taartkartonnetjes gebruiken bij de 3 lagen of heb ik nog stevigere bodems nodig???
Bedankt alvast!
Onder zou ik een drum of mdf onderplaatje doen en als tussenlagen cakeboards. Alleen bij kleine taartjes zou een karton wel kunnen maar dan liefst zo'n extra stevige ( zilver/gouden) Er zijn er genoeg die wel met kartonnetjes stapelen maar met zoveel werk en 3 lagen hoog zou ik het risico niet nemen .Zou ook goede dowels gebruiken, maar dat wist je misschien al.
Veel succes!
Als je de zoekfunctie gebruikt kom je heel veel topics met informatie hierover tegen.
Als je taartkartons gebruikt moet je er wel voor zorgen dat je er of twee op elkaar plakt (met de glimmende kant naar buiten) of dat er een koopt die een gladde kant aan alle twee de kanten heeft.
Edit: Nouja zoals hierboven dus.
Dank jullie wel.
Ik heb nu de douwels besteld van de webshop. Neem aan dat dat goede zijn?!
Ik heb ze nog niet ontvangen...dus even afwachten.
Heb angst dat ik niet door de cakeboards heen kom, of valt dat wel mee?
Ik heb het in de gaten met de zoekfunctie.
Fijn!
hoezo moet je door de cakeboards heen dan?
Ikzelf gebruik voor gewone stapeltaarten altijd een kartonnetje en stapel met maisprikkers als deuvels.
Bij bruidstaarten gebruik ik wel cakeboards.
Ik begreep van een how to filmpje dat als je 3 lagen maakt, je in het midden van boven naar beneden een lange dowel moet steken?
Als dat niet hoeft dan moet ik gewoon 3 taarten maken en met de dowels en de cakeboards stapelen.
Hoeft niet perse. Althans ik heb het nog nooit gedaan. Heb niet heel veel stapeltaarten op mijn naam staan maar degene die ik heb gemaakt zijn niet ingestort.
Ik zou het gewoon zo doen:
.tartacadabra.com/howtos/taartstapelen.html
Ben toch benieuwd naar die drums.....
ik ga stapelen met 4, de onderste is een dummie van 30 dan een taart van 25-17.5-10
Maar zover ik kan zien zijn er geen cakedrums van 17,5 en 10 ??
Dus in dat geval wat leg ik er dan onder ???
+ die drums die zie je toch door de dikte of bekleed je die mee ??
gr seija
@ Seija: voor die kleinste zou ik een dubbel taartkarton gebruiken, voor die van 17,5 en 25cm een cakeboard (4mm).
Cakeboards zie ik bij mij normaal niet meer na het bekleden.
Het geheel (dus incl de dummie) zou ik op een mdf-plankje of een cakedrum (10mm) zetten.
@julti
Voor die van 25 hoeft dat toch niet die staat immers op een dummie....
Ik ben aan het neuzen maar zie ook nergens drums in 17,5-10 ??
Ik zou het zelf mooier vinden om dan alles op een cakeboard te zetten (4mm) en niet 2 met een cakeboard en die grootste op een karton omdat die toch op de dummie staat.
Cakedrum heb ik ook nog niet gezien in 17,5 en 10cm.
Maar ik zie de meerwaarde van een drum van 1cm onder een 10cm en 17,5cm taartje ook niet echt. Dan zou je er een lint omheen kunnen/moeten doen, maar dan "moet" die van 25cm ook weer op een drum voor het gezicht. En die drums vind ik nog wel prijzig t.o.v. een cakeboard.
@jultie,
Maar denk je dat de boel dan houdt zonder drums ??
Als je cakeboards van 4mm gebruikt met het stapelen (tegen de onderkant even een vetvrij kartonnetje plakken) en de taarten voldoende stut met dowels / maisprikkers dan zou dat gewoon goed moeten gaan.
Zelf heb ik laatst een bruidstaart van 4 lagen 15-20-25-30 gestapeld met cakeboards en kunststof dowels. In de onderste zaten bij mij holle dowels, maar dat is voor jou niet relevant, want dat is bij jou een dummie.
Aanvulling: cakeboards van 17,5 hebben ze bij DLT normaal wel, zijn nu geloof ik uitverkocht.
Dan ga ik denk ik toch voor de kunstof dowels......8 stuks in totaal denk ik.....of in die van 25 rond 5 dowels ??
Misschien zeker voor het onzekere nemen en 5 in die van 25cm en 4 (niet in midden) of toch ook 5 in die van 17,5 ?
Ik hou niet van teveel dowels, maar nog minder van ingezakte taarten.
Maisprikkers doen het ook goed hoor, zelfde als gewone plastic dowels maar dan goedkoper.
Tja, ik gebruik alleen maar kartonnetjes.
Wel 2 op elkaar met glimmende kant naar buiten.
Als je genoeg maisprikkers erin doet, gaat dat prima.
Deze week nog een 6 laags taart gemaakt, van 40-35-30-25-20-15 cm. Stort echt niet in elkaar hoor.
Alleen had ik de 3 onderste al op elkaar gezet, en de bovenste 3 ook, en zo wilde ik het vervoeren.
Tja, onderste bleek wel erg zwaar te zijn! Wat een gewicht.
Gelukkig kon m'n man hem wel dragen naar de auto.
Zo zie je, ondanks heel veel gewicht kan het prima.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » cakeboard of taartkarton bij stapeltaart?