1

Onderwerp: Zwarte mmf?

Mijn zoon heeft binnenkort een kinderfeestje en hij wilde graag een spaarvarken taartje kado doen.
De jarige jop heeft echter een noten allergie en dus wil ik het met mmf fondant maken. Voor de ogen heb ik echter zwart nodig. Hoe maak ik de mmf zwart???
Als ik er zwarte kleurstof in doe word het toch grijs?

De leukste kinderfeestjes op www.partykidzz.nl

2

Re: Zwarte mmf?

Donkergrijs kom je het dichtst bij zwart in de buurt, maar dat lijkt me gezien de kleine hoeveelheid die je nodig hebt geen probleem.
En anders een voorgekleurde fondant kopen, die zijn wel echt zwart en volgens mij ook geschikt voor een notenallergie.

3

Gewone fondant ik ook te gebruiken met een notenallergie. Ik zou voorgekleurd zwart kopen. Zelf zwart kleuren is een hels karwei met fondant!!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

4

Kadohke schreef:

Gewone fondant ik ook te gebruiken met een notenallergie. Ik zou voorgekleurd zwart kopen. Zelf zwart kleuren is een hels karwei met fondant!!

Ik heb het even nagekeken maar er staat op de verpakking dat er sporen van amandellen kan bevatten.
Dus niet geschikt voor mensen met een noten allergie.

5

Ik heb een taart gemaakt voor een dame met een notenallergie, bij haar maakte de opmerking "kan sporen bevatten van" niet uit.
dan kon ze nooit meer wat eten zei ze...

Misschien handig om even na te vragen of dit wel of geen problemen op zou leveren.

6

http://www.deleukstetaartenshop.nl/ingr … pm-10.html

Hierin niet te vinden. Ook bij de fondant zelf staat het er niet bij. Regalice vermeldt zelfs specifiek dat het notenvrij is. Misschien toch een optie?

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

men moet dat bijschrijven op etiketten van de fondant en zo ,
als er in het bedrijf ook dingen worden gemaakt waar noten in voorkomen, omdat er soms restjes kunnen overblijven in machines of zo

8

Ja de RegalIce Rolfondant is notenvrij. Alleen kijken waar ik die dan kan krijgen buiten de shop om dan. Alleen die fondant bestellen vind ik zonde van de verzendkosten. Ik gebruik de rolfondant van de jamin. en daar staat het wel op. Mijn zoon heeft ook een notenallergie en ik neem de kans niet meer. Is al eens goed fout gegaan met paaseitjes. Daar zaten ook sporen van noten in. Toen heeft hij 2 dagen in het ziekenhuis gelegen met een zware allergische reactie! Ik neem die kans dus ook niet voor anderen.

9

Omdat ik er zelf helemaal geen ervaring mee heb, heb ik bij de opdracht destijds voor de besteller de etiketten gescand en gemaild met daarbij de opmerking dat ik compleet afga op zijn commentaar/goedkeuring. En dat eventuele gevolgen niet voor mijn rekening zijn.
Zou niet op mijn geweten willen hebben dat er inderdaad iemand het ziekenhuis in moet.
Volgens mij was dit wel een milder geval (als dat kan?)