1

Onderwerp: Bruidstaart en cakejes voor mijn nichtje!

Hoi allemaal!

Vandaag gaat mijn nichtje trouwen en ze had mij gevraagd de bruidstaart te maken. Samen met de cakejes is het geheel goed voor 60 personen. De taart is gevuld met witte-chocolade-botercreme, aardbeien en aardbeienjam. De cakejes hebben stukjes aardbei erin en een toef van dezelfde botercreme. Ik was nogal nerveus van tevoren (tweede bruidstaart ooit, en ook nog voor familie), maar ik ben er echt super blij mee. Heb nu al zin in vanmiddag als ze hem te zien krijgen en hem aan gaan snijden :) Wat vinden jullie er van?

De taart:
http://img832.imageshack.us/img832/944/img1798small.jpg

Op locatie:
http://img43.imageshack.us/img43/4044/img1826small.jpg

Een cupcake:
http://img819.imageshack.us/img819/9184/img1783small.jpg

2

Re: Bruidstaart en cakejes voor mijn nichtje!

Ziet er super uit!

3

mooi!
vooral in combinatie met de CC's

4

mooi geheel!

misschien heb je nog wat witte fondant en bijpassend lintje voor om de onderplaat?

Groetjes, Dorothea.

5

Bedankt voor de leuke reacties! Ik snap wat je bedoelt met het bekleden van de onderplaat, dat zou inderdaad misschien wat mooier geweest zijn. Hier had ik alleen helaas geen tijd meer voor. Het bruidspaar was er in ieder geval toch heel erg blij mee. De taart was dan ook een cadeautje :)

6

Ziet er leuk uit samen! En dat van die onderplaat snap ik wel, dat zijn dingen die de taartenmaaksters zelf sneller zien en de ontvanger zelf eigenlijk niet. Zo zou ik de bloemen op de cc's in dezelfde kleur als de bloemen op de taart gemaakt hebben, maar dat zal de ontvangster niet eens zijn opgevallen want zo samen ziet het er al prachtig uit. :thumb:

7

Wauw!!!! love it!

Deze hobby is geweldigggggg!!!!

8

Biggeltaart schreef:

Ziet er leuk uit samen! En dat van die onderplaat snap ik wel, dat zijn dingen die de taartenmaaksters zelf sneller zien en de ontvanger zelf eigenlijk niet. Zo zou ik de bloemen op de cc's in dezelfde kleur als de bloemen op de taart gemaakt hebben, maar dat zal de ontvangster niet eens zijn opgevallen want zo samen ziet het er al prachtig uit. :thumb:

Dat is inderdaad ook zoiets ja. Ze waren in eerste instantie ook in dezelfde kleur, maar de grote bloemen op de taart heb ik later nog geverfd omdat ik de kleur niet fel of 'hard' genoeg vond. Het was namelijk nogal moeilijk de fondant goed te kleuren met de kleurstoffen die ik had, en er zat al zoveel kleurstof in dat de fondant steeds zachter werd (lastig!). Dat verven heb ik met de kleine bloemetjes voor de cupcakes niet meer gedaan nee.

9

Hartstikke mooi zeg !!

Groetjes, Conny

Echt heel erg mooi. Ik vind je toeven op de cup cakes ook zo mooi. Waarmee heb je die gespoten?