1

Onderwerp: Cupcakes wat doe ik fout? help?

Ik heb gisteren vanille cupcakes gemaakt met mijn ka.
Uit het boek taart! van petra achtien.

Dit vind ik veel leuker om alles zelf te maken dan met een mix.
Maar nu mijn vraag de cupcakes waren een soort "stug" weet eerlijk gezegd niet zo goed hoe ik het moet omschrijven. veder smaakte ze wel lekker maar als ik het doe moet het helemaal goed smaken;).

Nu is mijn vraag weet iemand hoe dit kan?
Heb mijn ka nieuw :D . en als er langzaam stond heb ik hem op de laagste stand gedaan.
Ik heb het met de garder gedaan en hem met de boter & suiker luchtig mixen op stand 2 gezet.

Misschien licht het hier aan.

Tips voor het mixen met een ka zijn altijd welkom :o .
Wat een geweldig apparaat :D  mijn kwark taart was heerlijk luchtig!

Groetjes Ilse

2

Re: Cupcakes wat doe ik fout? help?

Langer mixen?

Ik maak ook altijd zelf mijn mix en mix de boter, suiker en eieren zeker wel 10-15 minuten. Zo krijg je een lichter en luchtiger beslag.
Als ik het minder lang mix zeurt mijn man altijd dat de cc's zo droog/stug zijn. Pas als het beslag lichtgeel ziet zeurt hij niet meer en zijn mijn cc's als sneeuw voor de zon verdwenen.

3

geen boter met een garde mixen... altijd je klopper gebruiken behalve als je gesmolten boter hebt

mijn recept voor cupcakes moet je juist zeer kort mixen (2 minuten) en ze zijn altijd heerlijk.

zo veel recepten, zoveel smaken en zoveel mogelijkheden.  :D

Chocolate comes from cocoa, which is a tree. That makes it a plant. Therefor chocolate is salade.

5 Laatst bewerkt door Wilmel (23-09-2011 11:14)

niet te lang mixen anders gaat de luchtigheid verloren. inderdaad veel recpten te vinden.kijken en proberen wat het beste bij je past. vind de funcakes mix ook ergggg goed :D en makkelijk.

liefde en passie voor taarten bakken.