Onderwerp: Lagen zichtbaar

Hoi allemaal,

Wie o wie kan mij helpen. Ik heb de laatste tijd dat de verschillende taartlagen zichtbaar zijn door m'n marsepein heen. De taart is dan op zich wel strak, maar je ziet precies die lagen zitten. Ik heb me suf gepiekerd hoe dan nu opeens kan, maar ik heb sinds kort zo'n draaiplateau van IKEA waardoor het afsmeren heel makkelijk gaat en nou bedacht ik me dat ik misschien te weinig botercreme aan de zijkanten doe?

Herkent iemand dit probleem toevallig en wie heeft de gouden tip? Ik ga sowieso meer botercreme proberen (ik doe altijd 1:1), maar misschien heeft iemand anders een tip?

Bedankt alvast!

Van taarten maken word je blij!

2

Re: Lagen zichtbaar

beter afsmeren lijkt me de enige optie.. er zijn ook mensen die hun creme kleuren maar dat vind ik een raar gezicht

3

etmc schreef:

beter afsmeren lijkt me de enige optie.. er zijn ook mensen die hun creme kleuren maar dat vind ik een raar gezicht

En toch is het kleuren een hele goede optie.
Niet te dun uitrollen kan ook helpen tegen het doorschijnen (neem tenminste aan dat je dat bedoelt)

4

ja maar dan snij je je taart aan en dan zit er een donkere laag creme tussen terwijl je marsepein een totaal andere kleur heeft en je kapsel ook... vind t er echt gek uitzien...

Ja, ook dat uitrollen is natuurlijk waar. Daar zal ik ook beter opletten.

Ik doe zometeen gewoon iets dikker marsepein en wat meer botercreme; kijken hoe het er dan uitziet.

Bedankt voor jullie reacties!!

Van taarten maken word je blij!

6

Misschien een lepel chocoladepasta door de afsmeercreme? Dan heeft een kleurtje wat overeenkomt met de smaak en dus minder 'raar'??

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

7

koekjeskruimels (meel) door de bc 1:1 :Y

ik doe wel eens van die amandelkoekjes van de Xenos erdoor, maakt het ook lekkerder :9
De kleur wordt dan natuurlijk ook lichtbruinig, dus een beetje hetzelfde als kleurstof :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

8

etmc schreef:

ja maar dan snij je je taart aan en dan zit er een donkere laag creme tussen terwijl je marsepein een totaal andere kleur heeft en je kapsel ook... vind t er echt gek uitzien...

Als je een beetje kleurt richting de kleur van je kapsel schijnt er weinig door............dus geen totaal andere kleur, maar een kleur waardoor je na het afsmeren een egale kleur afgesmeerde taart hebt. En een donkere laag als je met licht marsepein/fondant bekleed is idd geen slim idee  ;)

9

je zou ook de afsmeercreme dezelfde kleur kunnen geven als je marsepein/fondant

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

10

ik heb het de laatste tijd opeens ook vaker; ik denk idd dat iets dikker afsmeren kan helpen en vorige keer heb ik met de smoother niet alleen van voor naar achter gewreven, maar ook van boven naar beneden, korte slagen en dat gaf opeens ook een beter resultaat.

Groetjes, Dorothea.

11

Ik heb hier ook nog steeds 'last' van. Ik smeer niet te dun af (misschien wel te dik), ik rol ook zeker niet te dun uit. Ik ga mijn volgende taart eens een keer anders doen. Nu spuit ik een dijkje, dan de vulling. Maar mijn vulling smeer ik redelijk dicht tegen het dijkje aan waardoor het dijkje alleen naar buiten kan. Dan krijg ik dus van die uitpuilende lagen. Ik weet niet zeker of het hier aan ligt want de ene keer heb ik het wel en de ander keer niet.
De bc kleuren in de kleur van de biscuit vind ik ook niet zo. Zeker niet als het een fruitige vulling is. Ik zou dan eerder kiezen voor dezelfde kleur als de marsepein.

12

Geen idee wat voor kleur mijn tip krijgt, het is niet eens echt mijn tip want ik las hem (volgens mij) in het boek van Wendy ;)

Ik spuit dijkjes redelijk dicht bij de rand en vul gewoon tot aan de dijkjes.
Na het stapelen spuit ik eerst de naden tussen de lagen vol met bc uit de spuitzak. Het teveel smeer ik af langs de zijkant van de taart.

Mijn bc kleuren in de kleur van de fondant zie ik niet zitten, meestal heb ik teveel bc en bewaar ik wat over is in de vriezer voor de volgende taart.

~ Never waste a good crisis... ~