Onderwerp: eftelingtopper + randversiering
Hallo,
mijn broer ging trouwen en vroeg me of ik de 'mannekes voor op de taart' wou maken.
De bakker, verbonden aan de zaal, zou de taart maken, ik moest dan alleen doorgeven hoe groot de bovenste taart moest zijn.
Dat zag ik wel zitten
dus ik zei ok!
' s avonds kreeg ik een foto van de mannekes.
http://www.flickr.com/photos/32621846@N06/3769076537/ (foto van bruidje, krijg ze niet anders geplaatst,...Sorry)
de bruidegom:
de bruid moest dan een partituur in de hand houden en de bruidegom een treintje, ook moest zijn sjaaltje rood met witte stippen zijn.
en dit werd het dan: (na wel 11 uur zwoegen en prutsen,...)

heb alleen een foto van thuis nog in werk-opzet,...
Paar dagen voor het feest laat mijn broer weten dat de bakker de taart heel bewust erg sober ging houden.
En dat dat nu misschien toch té sober zou zijn? Of ik nog wat randversiering kon maken?
Ja hoor, doen we even,....:s
(al totaal van slag toen het hoofd van de bruid dat op eens tokje stond te drogen gewoon gespiest was op het stokje,... totaal stuk,... opnieuw begonnen,.......
)

en dan nog wat paddestoelen, rode neuzen narren (puzzeltjes) en extra waterlelies en een iglo...
OP de locatie zelf kreeg ik dan even de tijd om de taart aan te kleden.
Domme beginner als ik ben,... de taart was een biscuit, (rommelig afgesmeerd vond ik zelf) met slagroom als bovenste laag,.... een dikke laag.
Dus debruid zakte daar plompweg in,...
' jamaar, die staan meestal op een plaatje se' zei de mevrouw van de zaal,...
die van mij dus niet,... gelukkig had ik een beetje rolfondant mee en heb ik ter plekken het bruidspaartje op een blauw 'eilandje' rolfondant gezet. Toen ging het wel (dankzij de tandenstokers in hun lijfjes)
(de madam was al niet blij omdat ik gezegd had dat het toch spijtig was dat ze met een bruin lint omzoomt waren de taarten,... vond ik niet echt zo mooi
maar ik had moeten zwijgen dus,...
)
Ik heb spijtig genoeg geen foto van het geheel, er zijn er wel veel getrokken, maar niet door mijzelf,...hopelijk kan ik dat nog eens tonen.
Hopelijk kan ik die toch ook nog eens tonen hier.
Sorry voor het hele verhaal,... bedankt voor't kijken