1

Onderwerp: gedecoreerde taart invriezen voor hoelang?

Hallo Iedereen,

Misschien een vraag die al eens gesteld is maar kan hem nergens terug vinden....
Wil over 2 weken 3 taarten maken voor mijn verjaardag. Maar omdat ik die week ook gewoon moet werken en daardoor 4 avonden overhoud om de taarten te maken vroeg ik mij af of ik ze niet eerder kon maken.
Ik begreep al dat ik ze kon invriezen maar ik kon nergens echt terug vinden hoelang???...En qua vullingen?maakt dat nog uit? Wilde er zowieso 1tje met kloppudding vullen, weet eigenlijk niet of dat de vriezer overleeft??..

Groetjes Lau

*let love be your energie*

Re: gedecoreerde taart invriezen voor hoelang?

Je kunt de taarten wel gedecoreerd invriezen, maar doordat de taart gaat zweten heb je kans dat het loslaat en/of minder mooi wordt.
Misschien alleen vullen/bekleden en dan invriezen. Je kunt decoraties ook van tevoren maken.

De taart moet je wel 24 uur vantevoren uit de vriezer halen.

Cabana consulente worden? Wij zoeken jou! Ben je minimaal 23 jaar, representatief en in het bezit van een auto? Mail me dan of ga naar www.cabana.nl "Think summer, think Cabana"

3

Lees ik het goed dan wil je ze ongeveer een week in de vriezer bewaren? Dat kan zonder problemen hoor.

Hoe lang je een taart maximaal in de vriezer kan bewaren weet ik niet, zal ook afhankelijk zijn van de kwaliteit van je vriezer (hoe snel vriest ie in en hoe koud is is). Maar een paar weken moet wel kunnen over het algemeen.

~ Never waste a good crisis... ~

4

En voor de vullingen die je kan invriezen is een aparte sticky: in te vriezen vullingen

5

Bedankt voor de tips! Als k een plek kan vinden in de vriezer gaan we t gewoon proberen. Heb ook op die lijst gekeken met vullingen die ingevroren kunnen worden maar kon niets vinden over de saroma/kloppudding..maar gaat gewoon ff verder zoeken en t kan nog goed zijn dat de vulling nog gaat veranderen..

Thnxx iedereen

*let love be your energie*