1

Onderwerp: afsmeren met jam, kan dat? of gaat je fondant smelten!

Hoi hoi,

ik ga 1 boobs taart maken,en er mag geen botercreme gebruikt worden of chocolade, nu is mijn vraag:

Ik wil dan graag met jam afsmeren kan dat of heeft het de zelfde werking met slagroom dat je fondant smelt!

Hoop snel reactie van iemnad met ervaring te krijgen, ben hem namelijk nu aan het maken!

alvast bedankt

gr

Groetjes - Rosanna - Ciao!
www.facebook.com/DolcissimiTaarten

2 Laatst bewerkt door Sonj@ (22-09-2011 13:13)

Re: afsmeren met jam, kan dat? of gaat je fondant smelten!

Geen ervaring met jam, maar lees wel eens dat het moet kunnen met ingekookte abrikozenjam?

Ik heb zelf eens een taartje afgesmeerd met hazelnootpasta en dat ging goed.  :Y

*edit* dit wordt uiteraard allemaal veeeel minder strak....

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

3

met jam afsmeren gaat prima. Het enige nadeel van jam is dat je evt oneffenheden niet kan wegmoffelen zoals met bc. De jam hoeft niet gekookt of zo hoor. Alleen een beetje verwarmen zodat het makkelijker smeert en als er stukjes inzitten even door een zeef doen zodat je van die stukjes af bent.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

Ben nu te laat met mijn antwoord, maar ik vind de fondant niet mooi glad worden met jam/lemoncurd eronder. De dag erna vaak bobbelig door het vocht in de jam.
Je schrijft geen chocolade, is dit alleen de bruine, anders kun je ook witte pasta gebruiken.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591