1

Onderwerp: Moet de stapelbruidstaart nu wel of niet in de koeling?

Voor as zaterdag moet ik een stapelbruidstaart gemaakt hebben.Nu ga ik een weekend weg en lever ik de taart morgen middag om 14.00 op de locatie af. Moet ik de taart nu wel of niet in de koeling laten zetten daar?ik vul hem met banketbakkersroom en ik doe tussen de biscuit en fondant botercreme maar dan zonder water.dus boter met poedersuiker. Ik hoop echt dat hij niet gaat smelten.Ik begin straks met het bakken van de biscuit..ik weet gewoon niet wat ik moet doen want hjij moet nog wel 24 uur overleven daar...slik..spanning stijgt..HELP!

2

Re: Moet de stapelbruidstaart nu wel of niet in de koeling?

Banketbakkersroom kan niet lang buiten de koeling. Dus Ja.

En je staat hier verkeerd dus ik meld je even. Dan wordt je verplaatst.

Don't just dream your life, but live your dreams too!

3

Banketbakkersroom moet je echt in de koeling bewaren hoor, dus als het in je taart zit moet die ook in de koeling  :Y

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

4 Laatst bewerkt door rodejesje (22-09-2011 10:48)

ok thanks, sorrie, ik heb me hier voor het eerst geregistreerd dus ik ben nog niet zo ervaren met berichten plaatsen..hihi.
Zal ik de taart ook gewoon stapel ik zorg voor genoeg deuvels in de taart maar toch...

5

:think: alleen bbr in de taart?

iig in de koeling (en vragen of die koeling dan niet op 2graden staat of zoiets, minimaal  7 graden is beste (heb ik begrepen)) 
of maximaal :think: hoe zeg je dat (liever niet kouder dan 7gr dus)

:shh: en de volgende keer anders plannen ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

6 Laatst bewerkt door rodejesje (22-09-2011 10:58)

ja alleen banketbakkersroom omdat hij anders zo zoet is..of zal jij dit niet doen?ja en idd anders palnnen maar sommige dingen kom je niet onderuit..hihi

7 Laatst bewerkt door lindaxcxa (22-09-2011 10:59)

Op je eerste berichtje:
Ik zou m sowieso in de koeling doen.

Op je eennalaatste berichtje:
En ook al stapelen van te voren.
Stapelen door anderen dat gaat toch mis.
Weten niet hoe ze een taart moeten oppakken.
Stapelen hem scheef.
Ik zou m lekker zelf stapelen.

Op je laatste:
Meestal vul je ook met een smaakje

A new hobby, a new challenge

8

ja ik dacht ook nog aan aardbeienjam..maar zal die niet te zoet worden..dat is een beetje waar ik mee zit.

9

Is het een cadeautje of een echte opdracht? Want heb je dan niet de smaken.met het bruidspaar afgesproken? Ik zou de jam er wel bij doen.

Don't just dream your life, but live your dreams too!

10

Weet niet wat jij te zoet vind.
Ik heb een bestelling voor een bruidstaart staan met op verzoek vulling van aardbeienjam en aardbeiencreme

11

het is een opdracht maar ik had alleen bbr afgesproken maar ik bel haar toch nog ff op..dank je wel

12

Heb je geen proeverij oid gehouden?
Als je dat niet gedaan hebt is dat misschien een tip voor volgende keer.
Dan kunnen ze namelijk de verschillende smaakjes proeven.

13

rodejesje schreef:

ok thanks, sorrie, ik heb me hier voor het eerst geregistreerd dus ik ben nog niet zo ervaren met berichten plaatsen..hihi.

Even titels, omschrijvingen en sticky's lezen, dan wordt het vanzelf duidelijk :)

[MOVE] --> Taartdecoratie algemeen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

14

bbr met frambozen- of 4vruchtenjam is alweer wat minder zoet dan aardbeienjam....

:shh:  :think: om eerlijk te zijn vind ik het wel een beetje heel simpele vulling voor een bruidstaart, maar goed, ieder z'n smaak natuurlijk ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

15

ik doe BBR ook alleen in combinatie met aardbeien of ander fruit, want zo alleen BBR is maar zo kaal... maar ja, als ze dat zo wil?

Wel bied ik het niet eens aan voor bruidstaarten, omdat die ook vaak langer buiten de koelkast staan dan goed is voor koelkastvullingen; dus hier alleen botercrème in bruidstaarten.

Groetjes, Dorothea.

16

Carien schreef:

:think: alleen bbr in de taart?

iig in de koeling (en vragen of die koeling dan niet op 2graden staat of zoiets, minimaal  7 graden is beste (heb ik begrepen)) 
of maximaal :think: hoe zeg je dat (liever niet kouder dan 7gr dus)

:shh: en de volgende keer anders plannen ;)

juist niet warmer dan 5 graden, bbr is heel vatbaar voor bacteriën dus is max 5 graden de bewaartemperatuur (tussen 1 en 5 dus)

17

dank jullie allemaal voor de reacties. Ik doe dus bbr met 4 vruchten jam. Als het af is maak ik een foto, even kijken hoe dat allemaal werkt. Als ik weet hoe dat moet zet ik de rest van me taarten ook op de site.De biscuit staat nu in de oven..en morgen gaat het gebeuren.

18

Dot schreef:

Wel bied ik het niet eens aan voor bruidstaarten, omdat die ook vaak langer buiten de koelkast staan dan goed is voor koelkastvullingen; dus hier alleen botercrème in bruidstaarten.

Dit vind ik echt een hele goeie! In april mag ik voor vrienden hun bruidstaart maken en dan ga ik dus ook alleen maar veilige vulling gebruiken. Bij mijn vorige (en eerste) bruidstaart heb ik 30x gezegd dat ie echt in de koelkast moest maar dat viel volgens het bruidspaar wel mee...  :rolleyes: Gelukkig was het niet warm en ging alles goed (ik had zelf nog een stuk uit de onderste) maar echt happy was ik er niet mee.

On topic:  soms willen mensen echt alleen bbr erin, maar persoonlijk vind ik het erg saai en zeker niet leuk voor een bruidstaart. Een laagje jam maakt het in elk geval al wat meer af, qua kleur maar ook qua smaak vind ik.

~ Never waste a good crisis... ~