1

Onderwerp: Vooraf stapelen, hoever vooraf?

Ik ben nu (woensdagmiddag) bezig met een bruidstaart voor as vrijdag. Kan ik deze vanavond al stapelen en bekleden ? Ik stapel met houten stokjes, hoop dat iemand me raad kan geven. Heb al gedroomd over een omgevallen stapel.

Allemaal alvast bedankt.

Jacqueline

2

Re: Vooraf stapelen, hoever vooraf?

Ik kan je niet echt helpen, maar ik heb ook een bruidstaart voor vrijdag en ga morgenavond vullen en bekleden (dit ook ivm de vulling van de taart). Stapelen doe ik op de locatie dat is voor mij handiger. Maar als ze hem bij je komen ophalen dan moet je hem wel van te voren stapelen ja hihi :Y
Ik gebruik ook houten dowels en in het midden heb ik een dikke plastic dowel (van wilton ofzo) die van mij moet 4 hoog ik weet niet hoe hoog die van jou is afhankelijk daarvan is het handig idd om te kijken wat je nodig hebt.
Heb je ook genoeg ruimte in je koelkast om nu al te bekleden etc?
Zo volgens mij heb je hier niks aan of misschien een beetje.

succes

3

Re: Vooraf stapelen, hoever vooraf?

Misschien ben je inmiddels al klaar en heb je niets meer aan dit "advies".

Als je de taarten goed stut (cakedrum/stevige onderplaat onder de onderste taart, dubbel taartkarton tussen de overige taarten en voldoende dowels gebruiken), dan staat de taart in principe als een huis!
Zou alleen zelf niet op woensdag de taarten helemaal af maken als ze "pas" voor vrijdag zijn. Ik zou de biscuits wel op voorhand bakken (invriezen) en alle decoraties klaar maken. Dan zou ik op donderdag gaan vullen en afsmeren en 's avonds bekleden en decoreren. Dan is alles wat verser. ;)