1

Onderwerp: Taartbodem AH

Ik vind het geweldig om taarten te decoreren maar het bakken wil mij niet altijd lukken :nooo
Nu zag ik bij de AH een kant en klare taartbodem van Stieffenhofer. Iemand enig idee of deze ook te gebruiken zijn om een taart met fondant te maken?? Of is het van die droge koek  :s

Re: Taartbodem AH

Ik zou er niet op vertrouwen.
Probeer eens 1 biscuit te bakken met de mix van funcakes.
Of heb je dat al eens gedaan, werkt heel gemakkelijk hoor.

Taarten... voor mij een inspannende ontspanning

3

Ik heb meestal de moskovisch mix van de Bakzolder bij ons uit Elburg maar om een of andere reden krijg ik deze niet gaar van binnen. Waardoor het biscuit inzakt. Nu heb ik pas een mix van bloem, suiker en eieren gedaan maar die was zo droog en grof. Vond het zelf niet echt lekker.
Is van funcakes anders dan van de Bakzolder??

4

Mama Diana schreef:

Ik vind het geweldig om taarten te decoreren maar het bakken wil mij niet altijd lukken :nooo
Nu zag ik bij de AH een kant en klare taartbodem van Stieffenhofer. Iemand enig idee of deze ook te gebruiken zijn om een taart met fondant te maken?? Of is het van die droge koek  :s

Droge Koek ?????? zeg maar baksteen . niet te eten dus niet doen

Taart groetjes Ellen

5

Wanneer je je biscuit niet gaar krijgt bak je te warm.
Zet je oven maar eens 15 graden lager en dan zul je zien dat het beter gaat. Misschien nog iets lager, dat moet je zelf proberen.
Ik bak op 140 graden bij hete lucht, en dat gaat prima. De moeite van het proberen waard, die bodems van de AH zijn droog...

6

Ik bak ook wel eens met de mix v/d Bakzolder, moscovisch, en die laat ik langer in de over dan er op het pak staat, neem wel de temperatuur van het pak op hete lucht. Bij mij zijn ze dan wel gaar en lekker zacht.

Die kant en klare dingen zijn zo droog en niet echt lekker te noemen, maar een ander is er gelukkig mee.

Christine.

7

ik ken hem van de ah met 3 bodems er in.
gebruik ze allen in combi met de kwarktaart mix (voeg er dan mandarijntjes uit blik aan toe).
maak er dan twee lagen in  en de 3e als bodem.
doordat hij droog is neemt hij de vocht van de kwark op en wordt dan gewoon heerlijk zacht zoals in ander gebak.

maar ik zou hem nooit als biscuit gebruiken voor een fondant/marsepein taart.

ik gebruik de mix van funcake voor de biscuit en is mij nog nooit mislukt.
succes

8

Okee dat is dus duidelijk, geen bodem van de AH gebruiken  :D
Ga dan maar een de moskovisch op een lagere temperatuur en dan langer bakken. Wordt het biscuit dan niet droger??

9

Nee hoor, blijft lekker van smaak. Probeer maar eens uit. En goed aan de bovenkant voelen of de biscuit al klaar is.