Onderwerp: Mijn eerste creaties in de taartenwereld
Hierbij mijn aller, aller aller eerste taart afgelopen weekend gemaakt.
Ben er 2 dagen mee bezig geweest. De planning verliep niet zoals het moest. Wilde alles graag zelf maken maar dat is uiteindelijk iets veranderd. De vulling, cakebodem en botercrème om af te smeren heb ik zelf gemaakt. Fondant heb ik kant en klaar gekocht (wilde graag zondag beginnen en was zaterdag bij cook& co waar ze helaas geen ingredienten hadden voor fondant.) Dus dat is weer een uitdaging voor de volgende keer.
Op de planning stond tevens een vulling van chocolademousse en 1 laag vulling.
Uiteindelijk is dit het geworden;
3 lagen cakebodem met onderop een vulling van jam en bovenop een vulling van banketbakkersroom. (de chocomousse ging gigantisch mis, manlief heeft er maar chocomelk van gemaakt haha). En dan bedekt met botercrème en daarover fondant en wat versiersels.
Bij het uitrollen van fondant nog wat gesukkeld (je bent toch aan het uitproberen van hoe doe ik dat). Uiteindelijk bij het bekleden 2 kleine scheurtjes en aan de zijkant kwam op 1 plek de botercrème er een beetje door.
Ook de decoratie laat wat te wensen over maar dat is uit de losse pols gedaan (zonder vormpjes) dus ben best trots op mezelf:D
De taart is heerlijk alleen had ik zelf het idee dat er iets meer banketbakkersroom en iets minder jam tussen had gemogen.
Hier is tie dan! Opbouwende kritiek+tips zijn zeker welkom.
*foto volgt nog, sorry !! maar internet werkt niet mee*

; gewoon doorgaan
)