1

Onderwerp: Ik wil mijn taart bekleden met royal icing...

Maar pakt royal icing wel op de kruimellaag van botercreme??

Ik heb natuurlijk vaker royal icing gebruikt, maar heb altijd een onderlaag van rolfandant gebruikt.
Maar al die lagen maakt het over het algemeen zo mier en mierrrrzoet!
Dus bedacht ik me dat die tussenlaag wel weg kon blijven.

Iemand ervaring hiermee??

Ok... Who ate my cake!!

2

Re: Ik wil mijn taart bekleden met royal icing...

dus icing erover en dan versieren?
nooit geprobeerd, maar is dat niet helemaal heel erg zoet (ik vind icing namelijk nog veel zoeter dan fondant).
Het lijkt me ook dat het inderdaad niet goed pakt, of je moet het in licht vloeibare vorm erover gieten (een beetje als ganache)

Ik ben wel benieuwd, laat je wel weten of het wat is?

groetjes karin

3

Geen ervaring mee maar het lijkt mij ook totaal niet lekker.

Misschien is dit een idee:
met amerikaanse crusting botercreme kan je ook de fondant weglaten.
Schijn je mooi strak mee te kunnen afsmeren en het droogt iets harder op, is wel zoet.
Voor het recept zie
suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/2011/01/amerikaanse-crusting-botercreme.html.

4

Plakken met abrikozen jam?

You can put royal icing directly onto a fruit cake as long as you seal the cake with an apricot glaze(which just means boiling some apricot jam and then letting it cool and get sticky). Deze info komt van
uk.answers.yahoo.com/questio/index?qid=20091220152436AAoHOA3.
Heb je er wat aan?

5

Een hele taart met RI? Lijkt me niet lekker, wordt keihard en is mierzoet.
Maar mocht je het willen doen dan kun je dat prima op de taart smeren. Wel goed opletten met smeren dat je geen kruimels meetrekt. Maar het is wat betreft het smeren prima te doen.

Als ik het goed lees heb je al wel eerder RI op fondant gebruikt? Op een hele taart of als deco zoals bloemetjes etc?

Succes met smeren!
De crusting creme is wel lekker en toch minder zoet dan RI naar mijn mening.

met RI kan wel hoor :Y als je het goed doet wordt het retestrak!
Het is niet lekker in combinatie met biscuit/kapsel heb ik begrepen, heb dat nooit uitgeprobeerd. Ik heb het gedaan met vanillecake, was op zich best aardig, maar wel even wennen als je zachte biscuit en fondant etc gewend bent.
Geen botercreme gebruiken om af te smeren, maar idd abrikoteren, zoals hier boven werd genoemd. Dan trekt in je cake, en laat een plakkerig laagje achter. Dan je RI zo aanbrengen dat de kruimels op de cake blijven en je die niet meetrekt met het afsmeren. Beetje lastig uitleggen, maar per klodder icing heen en weer wrijven. Daar zullen vast wel filmpjes van zijn :)
je kunt natuurlijk wat citroensap toevoegen zodat het minder zoet wordt :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

7

Met cake kan ik me inderdaad beter voorstellen dat het lekker is. Daar snijd je ook kleinere stukken van.
En inderdaad met afsmeren zorgen dat je spatel de taart/cake niet raakt dan heb je al minder kruimels.
Even zoeken op you tube naar icing a cake en dan kom je een heel eind.

8

Hallo Tzen,
Ik vond de icing ook erg zoet, en heb daarom citroen toegevoegd,dat maakt het een stuk frisser.

Opa uit 1946 ontdekt taarten en cake's voor kleindochter uit 2006.
Zij is er blij mee,en hij zeker.

9

Met google kom je best ver  ;)

http://www.pastrywiz.com/wedding/wedding16.htm

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

10

ow, en zoals ik al dacht (maar moest het eerst even opzoeken)

Het werkt beter als je de cake eerst bekleedt met marsepein, zo wordt dat over het algemeen in de UK gedaan

zie hier de video

http://www.youtube.com/watch?v=1PbOkVa_-38

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

11

Even een update:  Ik ben het abricoteren gaan gebruiken, en dat werkt prima! Ik gebruik de Royal Icing als 'verf' in allerlei kleurtjes en verschillende diktes, zodat ik net zoals een schilderij structuur en diepte kan aanbrengen... De mooiste taarten krijg ik er mee! Citroensap maakt het idd een stuk frisser..

Ok... Who ate my cake!!