1

Onderwerp: toblerone mouse

was ik mee bezig en aan het opkloppen...ging prima, maar nu is het opeens korrelig en waterig zeg maar. of moet het nog opstijven in de koelkast? of gaat er iets fout?

2

Re: toblerone mouse

niemand???

3

nou, heb hem nog nooit gemaakt en net recept even gezocht...
maar het is dus net als ganache..

room verhitten, toblerone erbij, roeren en af laten koelen...dan opkloppen.

Ik heb met ganache een keer de fout gemaakt dat ik hem niet koud genoeg had laten worden, hij was nog lauw en toen ging ik opkloppen, dat ging niet goed.

Is dat het misschien?? En waterig?? (korrelig snap ik, want toblerone heeft toch ook iets korreligs van binnen??)..heb je te magere slagroom gebruikt, te weinig vetgehalte dus??

verder....pfff geen idee, ik zal de vulling ook es proberen, maar daar heb je nu niks aan.... :s  :s

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

4

nou het is net of er korreltjes door nattige schocolade melk zitten.

net of het is gaan schiften, maar de smaak is prima. alleen korrelig.

grrr moet er morgen een taart mee vullen en toblerone is niet echt goedkoop.

wie weet wat er fout is gegaan zodat ik hem opnieuw kan maken

5

Dit heb ik ook een keer gehad! Ik weet ook niet waar het aan lag. Ik vermoed te lang gemixed.
Heb 'm pas nog gemaakt en er ook een zakje klop klop bij gedaan en die ging prima. Maar wel bij blijven staan met mixen.

Liefde is gratis, raar dat sommigen er dan nog zo zuinig mee zijn. ;-)
Liefs,   Ricky

6 Laatst bewerkt door kokkie (21-09-2011 13:56)

Misschien opnieuw verwarmen? Heel voorzichtig, in de magnetron? Ik denk idd dat hij geschift is... óf zou de slagroom te heet zijn geweest voor de chocolade?

Ik lees nu dat hij eerst goed was en daarna korrelig werd; dan denk ik dat de slagroom geschift is, idd te lang geklopt. Volgens mij komt dit niet meer goed....

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

7 Laatst bewerkt door kaatje1 (21-09-2011 14:57)

Het is inderdaad gaan schiften, er is dan helaas geen redden meer aan. Bij mij kwam het ook omdat ik het te lang in de mixer heb gehad.
Ik heb het laatst toevallig ook gehad, je kunt dan eigenlijk alleen maar nieuwe maken.

Bij mij was het trouwens met bananenvulling, waarschijnlijk had ik naar verhouding te veel banaan en te weinig slagroom.

Ik hoop dat het nog gaat lukken....succes

groetjes karin