1

Onderwerp: Bakels....wat 'n drama zeg....

Pffff de titel zegt al genoeg. Ik heb de laatste taarten echt ruzie met mijn Bakels fondant. Ik snap er niks van. Voorheen kocht ik altijd die 1 kilo pakken en daar heb ik geen problemen mee gehad. Mede daarom heb ik besloten een emmer van 5 kilo te kopen omdat ik wel wat taarten moest maken en het dan goedkoper is. En het lijkt wel dat sinds ik die emmer heb niks meer goed lukt.
Net als vandaag, fondant gekleurd, uitgerold en hoppa op de taart. En toen begon de ellende.....op verschillende plaatsen op de zijkant spontaan scheuren. Ik had het niet te dun uitgerold. Nou goed dat allemaal weer weggewerkt. Toen mijn vlinders en bloemen erop gedaan die ik al 2 dagen eerder gemaakt had. Breken bijna al mijn vlinders door  :grr: ! Ik kan zeggen dat ik daar niet blij van werd. Ik heb ze maar gelijmd omdat ik geen tijd meer had om nieuwe te maken. Maar ik baalde enorm en ik snap er ook niks van.
Ik ben dus allerminst blij met mijn emmer en Bakels in dit geval!!

2

Re: Bakels....wat 'n drama zeg....

ja ik heb dat er ook mee gehad, toen zeelandia, nou bah dat lijkt wel kauwgum en smaakt niet lekker. ben nu gewoon weer terug naar funcakes (5 kg), een stuk goedkoper en vind het heerlijk werken.

Groetjes Marije van den Brink. Mijn taarten? die vind je hier: https://www.facebook.com/HetTaartenmeisje

3

zelfde hier. Had altijd de 1 kilo verpakkingen.

2 x stapel van 3 lagen moeten maken, dus 5 kilo emmer gekocht.
Wat zacht, het was net kauwgom. Ook de taarten wel een aantal keer opnieuw moeten bekleden. voor mij alleen maar de 1 kilo.

Live life to the max!!!!

4

Ik vind het wel jammer hoor, een emmer of een pak zou in kwaliteit toch niets uit moeten maken.
Kan ik verschillende fondantmerken met elkaar mixen? Want dan ga ik dat doen met het resterende uit de emmer.

Ik heb trouwens wel een mailtje naar Bakels gestuurd. Ik heb het artikel genoemd en gevraagd waarom de kwaliteit zo anders is tussen de pakken en emmers. Ik heb ook nog vermeld dat ik graag wil vertrouwen op dezelfde kwaliteit en dat ik dat dus op dit moment niet kan.
En nu maar even afwachten of ik een reactie krijg....

5

Ik heb helemaal geen problemen met Bakels 5 kg.  :thumb:  :thumb:  toppie toppie. Kan er makkelijk mee werken..

6

Hier ook wel problemen met de 5 kg emmers.
Ik vind ze zo verschillend, de ene keer redelijk stevig en de andere emmer druipt er bijna uit. Ik twijfel ook of ik weer een emmer ga kopen. De smaak vind ik ook niet je van het , maaarrrr de bloemetjes en vlindertjes harden wel goed uit.
Ik ben begonnen met Funcakes vanille, lekker van smaak, maar hard niet uit. RegalIce vond ik azijnig, brrr dus die viel meteen af.
Nu vind ik de Funcakes anders van smaak, minder lekker en ik heb het idee dat ie sneller scheurt.

Ik doe nu al een tijdje Funcakes en Pettinice (Bakels) 1-1 mengen.
Dat vind ik lekker werken, hard nog steeds goed uit en iederreen is over de smaak tevreden.

Soms zou ik ook wel eens andere merken fondant willen uitproberen, maar jammer genoeg hier in de buurt niet verkrijgbaar en om elke keer een pakket met 1 soort fondant te bestellenwordt ook een dure zaak.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

7

Volgens mij heb laatst ergens gelezen (ook hier op het forum volgens mij) dat het voornamelijk te maken  had met het feit dat de fondant "te vers"was. Met name de winkels waar veel 5 kilo emmers verkocht werden hadden er last van. Mij lijkt dat verklaarbaar doordat ,zoals we weten, taarten en cupcakes decoreren de laatste tijd steeds populairder wordt, en er dus steeds meer fondant verkocht wordt. Weet niet of dit inderdaad de reden is, maar het lijkt mij  wel logisch. De bedrijven die fondant maken kunnen het ahw niet meer bijbenen.Misschien het proberen waard, voor diegenen die zo'n "slechte" emmer hebben, om hem iets langer te bewaren, en dan nog eens proberen? Zelf kan ik dit niet uitproberen, want ik bak zelf niet in die grote hoeveelheden, dus koop niet van die grote verpakkingen.

8

Antwannette schreef:

Ik vind het wel jammer hoor, een emmer of een pak zou in kwaliteit toch niets uit moeten maken.
Kan ik verschillende fondantmerken met elkaar mixen? Want dan ga ik dat doen met het resterende uit de emmer.

ik had zwarte voorgekleurde fondant van bakels en dacht dat ik gek werd. DUs ik heb funcakes zelf 'antraciet'  gekleurd (kreeg hem niet volledig zwart) en het 1:1 gemengd. Toen had ik nog steeds mooi zwart en werkte een stuk beter, maar nog niet helemaal top!!

Ik gebruik funcakes voor bekleden en heb altijd 1 kg in huis van bakels want voor decoratie en boetseren hard bakels veel mooier en sneller uit...dan maar 2 merken...zo werkt het voor mij prima...
:Y  :Y

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

9

tsja, overgaan op RegalIce zou ik zeggen :Y 
Ruikt bij openmaken wat vreemd misschien, maar je proeft er niks van :nooo Iedereen vindt het altijd erg lekker :Y èn het hard goed uit :thumb:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

10

ik gebruik ook altijd de 5 kilo emmers van Bakels. Heb een paar keer ook van die smurrie gehad, veel te zacht en plakkerig. Maar de laatste 2 emmers zijn weer goed.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

11

Hier een zelfde ervaring met mijn laatste emmer Bakels.   :| 
Die was ook enorm zacht. Nou weet ik het aan het kleffe weer, maar ook ik zit te twijfelen om over te stappen op een ander merk.
Wel jammer op zich want de vorige keren werkte de Bakels helemaal geweldig. En ik kom er elke dag langs rijden, misschien maar eens naar binnen gaan en klagen.  :D

~ Never waste a good crisis... ~

12

ook hier het zelfde probleem, ik kreeg van mijn leverancier ook te horen dat de fondant te vers was... nou heb ik hem al een paar maandjes staan...dan moet het verse er wel van af zijn..maar nee hoor! hij blijft plakken en scheuren.
waardeloos!

ik gebruik nu de room vanillie van bouwhuis die is stukken goedkoper, werkt super fijn en is ook nog eens erg lekker. en hij hard veel mooier uit dan de bakels. ik had van beide soorten roosjes gemaakt, die van bakels werd de oppervlak ook wat droger om te zien, en die van roomvanille droogt zo mooi glad en zacht op..
een echte aanrader..

13

Ik gebruik de dozen van 5 kg van in2bake, Kikakeekies verkoopt deze onder haar eigen merk (waar het ook voor bedoeld is..verkoop onder eigen merk). Werkt helemaal super en ik zit ook niet steeds met al die emmers!!

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

14

van funcakes zit het ook in een doos, maar de emmertjes zijn wel eens handig om een klein sopje in te maken of een bol taartje van 15 cm in te vervoeren  :lol:

Groetjes Marije van den Brink. Mijn taarten? die vind je hier: https://www.facebook.com/HetTaartenmeisje

15

Heb je voor mij het adres van die kikakeekies?
Of is het simpel weg met www ervoor en nl erachter?
Die in2bake is goed maar ik wist niet wie die verkoopt.
In2bake heeft geen site voor kleinverbruikers.
Bedankt vast

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

16

ik gebruik nu de room vanillie van bouwhuis die is stukken goedkoper, werkt super fijn en is ook nog eens erg lekker. en hij hard veel mooier uit dan de bakels. ik had van beide soorten roosjes gemaakt, die van bakels werd de oppervlak ook wat droger om te zien, en die van roomvanille droogt zo mooi glad en zacht op..
een echte aanrader..

is deze van bouwhuis vergelijkbaar met funcakes? of totaal niet??

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

17

@mrij ik gebruik bakels al zo lang niet meer dat ik niet wist dat het inmiddels ook in dozen zit en die emmers..joh..na een emmertje of vijf ook al bij school te hebben afgeleverd kan bij mij de hele buurt soppen ;-)

@Annette idd www ervoor en nl er achter. Via haar site kan je in haar webwinkel komen!!

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

18

@Judy,Dank je wel

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

19

Ik heb een mail teruggekregen van Bakels.

Daarin zeggen ze dat in juli de fondant aangepast is omdat er meerdere klachten kwamen. Mijn emmer is nog van juni dus nog de oude. Ze stellen voor om de aangesproken emmer om te ruilen. Ik wordt gebeld om een afspraak te maken met de vertegenwoordiger van Bakels. Die komt hoogst persoonlijk de emmer omruilen.
Ik ben er heel blij mee moet ik zeggen. Vind dat ze dat prima oplossen  :Y .
Morgen ga ik dan maar even een kilootje Funcakes halen voor mijn taart van zaterdag. Of het moet zijn dat hij vrijdag al komt.

20

ik gebruik ook alleen maar in2bake.. super spul.. heb er al menig mee aangestoken

:thumb:  :thumb:  :Y

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

22

Antwannette schreef:

Ik heb een mail teruggekregen van Bakels.

Daarin zeggen ze dat in juli de fondant aangepast is omdat er meerdere klachten kwamen. Mijn emmer is nog van juni dus nog de oude.

Ik heb even gekeken en ik heb ook een emmer uit juni. :(
Voor het restant dat er nog in zit krijg ik vast geen nieuwe emmer. Anders ging ik het hoogstpersoonlijk omruilen bij ze.

~ Never waste a good crisis... ~

23

Kimh schreef:

ik gebruik ook alleen maar in2bake.. super spul.. heb er al menig mee aangestoken

Ook om mee te bekleden?
Ik lees wel dat het fijn is om te boetseren, maar dat doe (kan) ik niet.
En de smaak?

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

24

ik bekleed alleen maar met in2bake.. vind het fijn spul.. en de smaak ik ook goed hoor!

25

Ik had ook problemen met de Bakels fondant en heb Bakels een mail gestuurd.
Bij mij is net een vertegenwoordiger langs geweest om alle emmers om te ruilen en de emmer die ik uit frustratie in de container gegooid heb te vervangen.
Ik vond het erg goed service.
Volgens hem moet deze weer van de juiste kwaliteit zijn.

Groetjes Gerlinde