1

Onderwerp: Twee verjaardagstaarten

Hallo allemaal, Ik ben nog nieuw in het taartenbakwereldje, maar heb al zoveel aan dit forum gehad! Bedankt voor alle goede adviezen, tips en ideeën! :thumb:  Afgelopen weekend was mijn schoonmoeder jarig en mocht ik voor haar twee taarten maken. De eerste is met de strik (wat een drama! :s ) en gevuld met aardbeienvlaaivulling, BC vanille en chipolata van mona. De uitvoering is niet helemaal zoals ik vooraf had gepland, maar dan komt doordat de fondant langs de bovenrand ging scheuren. Ik wil de fondant namelijk altijd zo dun mogelijk  :) en hier was ik waarschijnlijk te enthousiast geweest met uitrollen. Opgelost met het witte randje en ben er eigenlijk best tevreden over. Het eindresultaat deed me denken aan Strawberry shortcake. Kent iemand dat nog?
De tweede taart is een chocoladetaart overgoten met ganache. De vulling is kersenvlaaivulling en chocolademousse.
Ik ben heel erg benieuwd wat jullie van mijn taarten vinden en hoor graag op- en aanmerkingen!
Bedankt voor het kijken!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YN7YUIRE.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YP36ED78.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YDWFR7MK.jpg

2

Re: Twee verjaardagstaarten

Hoi Marjo!

Welkom op dit gezellige forum! ik vind je taarten LEUK!!  :thumb:  :thumb: Enne, van dat drama van die strik is niks te zien hoor, ik vind 'm geweldig zo met die knalkleurtjes  :thumb:  :thumb:

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

3

Ik vind de taart met de strik geweldig en wat een mooie kleurtjes.
Die chocolade taart is mooi en volgens mij ook wel erg lekker.
Wat heb je een mooie rozen gemaakt op de chocolade taart :thumb: .

4

Dank jullie wel voor de lieve reacties!

5 Laatst bewerkt door esspijk (20-09-2011 06:46)

Sorry! Wat hier stond is geschreven door een van mijn kinderen. Mijn zoontje wilde taarten kijken en bekende vanmorgen dat hij iets geschreven had bij een taart. Ik vind je taarten juist heel mooi gelukt!

6

esspijk schreef:

heeeeeeeeeeeeeel lelek!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

lelek???

7 Laatst bewerkt door esspijk (20-09-2011 06:56)

Marjo75 schreef:
esspijk schreef:

lelek???

Sorry! Wat hier stond is geschreven door een van mijn kinderen. Mijn zoontje wilde taarten kijken en bekende vanmorgen dat hij iets geschreven had bij een taart. Ik vind je taarten juist heel mooi gelukt!
Sorry sorry!

8

Geen probleem hoor  :D Misschien zijn het ook wel meer meisjestaarten  ;)

9

Zit hier wel met schaamrood op de kaken...  :o wat een boef!

10

esspijk schreef:

Zit hier wel met schaamrood op de kaken...  :o wat een boef!

Dat kan jij toch niet helpen? En je biedt excuses aan en TS vind t niet erg lees ik...dus ...hahahaha....je kunt die boeven niet altijd inde gaten houden...ben blij dat mijn boef nog maar net groep 3 is, maar moet em dus in de gaten gaan houden over een tijdje.... ;)

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

11

Trouwens, marjo...ik vind ze erg mooi, dat vergeet ik helemaal te zeggen.... :o

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

12

Thanks! Weten jullie trouwens of er een soort ongeschreven regel is over welke vullingslaag op welke plek hoort? Bijvoorbeeld; vruchten beter boven in plaats vna onder of zo? Ik kom er nu al doende achter, maar als ik het wiel niet opnieuw hoef uit te vinden....

13 Laatst bewerkt door Carien (21-09-2011 07:51)

Marjo75 schreef:
esspijk schreef:

lelek???

:lol:  :lol:  :o sorry hoor, maar zooooo grappig ;)  en ja, ik zou ook balen van zoiets hoor esspijk, gelukkig heeft ie bekend :Y  :thumb: 

prachtige taarten Marjo :thumb:
Heb weleens gelezen dat de zware vullingen (fruit, crème enz) onder 'horen' en de lichte (jam enz) boven (dus :rolleyes: ).

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

14

mooie taarten! hoe heb je die rozen gemaakt? met een mal?
groetjes Ilona

15

Carien schreef:
Marjo75 schreef:
esspijk schreef:

lelek???

:lol:  :lol:  :o sorry hoor, maar zooooo grappig ;)  en ja, ik zou ook balen van zoiets hoor esspijk, gelukkig heeft ie bekend :Y  :thumb: 

prachtige taarten Marjo :thumb:
Heb weleens gelezen dat de zware vullingen (fruit, crème enz) onder 'horen' en de lichte (jam enz) boven (dus :rolleyes: ).

Bedankt! Ga er voortaan rekening mee houden.

16

ilona2608 schreef:

mooie taarten! hoe heb je die rozen gemaakt? met een mal?
groetjes Ilona

Nee, dat was allemaal handwerk! Dus kleine bolletjes fondant langs één rand zo plat mogelijk drukken en daarna velletje voor velletje rond plakken. Veel werk, maar ik vond het resultaat wel mooi geworden. De bruine roos is overigens van chocolade fondant en omdat dat iets minder stevig is, kun je dit moeilijk plat drukken zonder dat het kapot gaat. Hiervoor heb ik dus gewoon rondjes uitgestanst en deze rond elkaar geplakt. Minder werk, maar ik vind het resultaat ook iets minder...