1

Onderwerp: grrr cake pops

HI,
Ik zag al die leuke cake pops hier en wil het ook dolgraag proberen.
Zelf een mini cup cake pop mold gekocht en stokjes alles.

Dus klaar om te beginnen met cake en botercreme 1-1 en vanille zakje.

Deze was mega plakkerig dus wss teveel botercreme, zo meerdere pogingen. Ook met oreos en botor creme maar nu iets meer poedersuiker. Nou ook geen succes kreeg na het opstijven uiteindelijk wel bolletjes. Maar deze bleven niet mooi of helemaal niet zitten aan het stokje. Had deze ook in chocolade gedoopt. Alles volgens adviezen geprobeerd, maar ik krijg het niet goed. En dat de bolletjes zo makkelijk gaan en mooi worden als ik de youtube filmpjes  !!! :mad:

Ondertussen heleboel geprobeerd en behoorlijk gefrustreerd
en sta op het punt op te geven miss is taarten wel iets meer voor mij en moet ik het daarbij houden.

Iemand advies ?? dank je  :o

Re: grrr cake pops

De cake helemaal verkruimelen tot zo zanderig mogelijk. 2 eetlepels botercreme toevoegen en kneden tot het een samenhangend deeg is. Vervolgens balletjes knijpen. stokje klein beetje in choco dopen en in balletje steken. 1/2 uur in de vriezer en vervolgens in de choco dopen.

3

Misschien de cake pops even in de koelkast of vriezer doen voordat je ze in de chocolade doopt, ze blijven dan steviger...

4

Ik had ze in de koelkast gedaan. Miss idd niet lang genoeg.
Ik had ook die mini cup cake mold geprobeerd nou het bleef hartstikke plakken kreeg t er lang niet fatsoenlijk uit. Vanm nog maar eens fruebelen.
Thanx

Ik zou ze in de vriezer doen, niet in de koelkast. En met die popmold heb ik ook altijd ruzie  :D

6

Nou ik heb opnieuw een poging gewaagt...
Ik had uiteindelijk 5 cup cake pops.
Daarvan hebben 3 t overleefd  :Y  De choco is nog niet helemaal goed gelukt, niet strak genoeg naar me zin. Misschien eens kijken naar cisco om beetje te verdunnen.
En ik had oreo's met botercreme maar dat is het toch niet helemaal.
Volgende keer probeer ik choco cake misschien dat dat wat is.
De Mold ging ietsje beter, moet wel echt koud zijn en dan beetje wiege en wiebelen. Maar echt mooi straks is t niet maar uiteindelijk met chocolade valt t niet zo
op.