1

Onderwerp: pop up cake

ik wil pop up cake gaan maken voor mijn dochter haar verjaardag(7)
nu zat ik te denken aan een laagje cake daarna smaries en daarna weer een plakje cake en dan weer smarties en dan een mini cup cake en die een beetje versieren
ik was benieuwd of iemand nog andere iedeen voor de vulling

2

Re: pop up cake

Hallo Wilma4kids,
Ik denk dat je push up cakes bedoeld,ik zelf heb ze gemaakt,1 laagje cake,banketbakkersroom,laagje cake,4 rode vruchten jam,(voor de kleur)laagje cake,abrikozenjam,laagje cake,glazuur en decoratie boven op.( bv.bloemetjes voor meisjes,ballen voor jongens)zo kun je eindeloos combineren.Ik heb er toen 25 gemaakt voor een clubje gehandicapte mensen.Zij waren erg blij in ieder geval.

Opa uit 1946 ontdekt taarten en cake's voor kleindochter uit 2006.
Zij is er blij mee,en hij zeker.

3

dan snij de plakjes cake zeker ook erg dun
ik vraag me af of kids allemaal banketbakkersroom lekker vinden
maar een laagje jam is ook een idee maar trekt dat niet in de cake
ik wil de de avond voor het trakteren maken

4

hoi,
ik heb ze vorige week gemaakt. een biscuit taart gebakken. laagje cake, laagje bbr, laagje cake, laagje aardbeienmousse, laagje cake en bovenop bbr met eetbare confetti. het biscuit had ik blauw gekleurd. zag er erg leuk uit. voor de test had ik hem een nachtje in de koelkast laten liggen, op z'n zij. ik vond hem de volgende dag niet meer zo mooi. alles was iets, maar dan ook iets, verschoven. ben een pietlut. rechtop bewaren dus in de koelkast. bbr bovenop vond ik niet zo'n lekker resultaat geven. botercreme lijkt me een beter idee, of iets anders. de vulling met een spuitzak erin gedaan, ging prima. leuk effect, niet te grote hap, wil je het zwaarder maken dan maken met cake ofzo. succes.

I'm not a complete idiot, some parts are missing!

5

wilma4kids schreef:

dan snij de plakjes cake zeker ook erg dun
ik vraag me af of kids allemaal banketbakkersroom lekker vinden
maar een laagje jam is ook een idee maar trekt dat niet in de cake
ik wil de de avond voor het trakteren maken

Ik heb de cake laagjes (eigenlijk bisquit) 8 mm.dik gehouden,wat met een taarten zaag makkelijk te doen is,en dan uitsteken met een ronde uitsteker.Let wel op,dat de jam niet al te zoet is.
Ook een tip die ik zelf graag van te voren had gehad,als je met de spuitzak vult,let dan op dat er geen al te grote stukken in de jam zitten.
Dat spuit zo lastig.

Opa uit 1946 ontdekt taarten en cake's voor kleindochter uit 2006.
Zij is er blij mee,en hij zeker.

6

is er niemand die evaring heeft met kleine snoepjes tussen de laagjes cake
ik lees alleen maar jam en br ik vraag me af of kids dat lekker vinden