1

Onderwerp: Dr Oetker kwarktaart als vulling?

Ik wil graag de Dr Oetker kwarktaart als vulling gebruiken in een taart. Zonder de bodem uiteraard.
Heeft iemand hier ervaring mee? En was dat een succes?

2

Re: Dr Oetker kwarktaart als vulling?

heerlijk..... :P

groetjes Colinda   mijn motto : bijzonder feest , eigen taart
                              www.bijzondertaartje.nl

3

Dat klinkt positief!
Vind kwark nl. onwijs lekker, maar heb dus echt geen tijd volgende week voor tijdsrovende vullingen.
Weet niet eens wanneer ik mijn verjaardagsstapel moet maken.

Twee dagen in de koelkast in een taart moet ie toch wel goed blijven de vulling?

4

ja hoor gaat goed :Y

groetjes Colinda   mijn motto : bijzonder feest , eigen taart
                              www.bijzondertaartje.nl

Dit wil ik ook proberen! Hoe doe je dat? Moet je een dun laagje laten opstijven en dit dan tussen je biscuit leggen ? Of kun je wanneer het min of meer vloeibaar is al tussen stoppen?

facebook.com/caro.taartencupcakes

6

Ik doe dit ook regelmatig, ik maak met verjaardagen altijd kwarktaart, maar ik vind het vaak te veel kwark en zonde om weg te gooien, dus ik doe dan een laag tussen mijn marsepein of slagroom taart, wil prima. Ik smeer het er gewoon tussen net zoals ik altijd de BC of BBC er tussen doe, en daarna gewoon in de koelkast om op te stijven

Ik wens iedereen hele fijne feestdagen en een goed 2012!!

7

Ik gebruik het ook vaak als vulling. Ik maak dan eerst een dijkje van botercreme, en giet daar dan de vloeibare vulling op. Dan de volgende plak, van het kapsel er voorzichtig op, niet te hard drukken, en laten opstijven.

Ook heb ik wel eens een cirkel uit de laag kapsel gesneden, en dan alleen de rand van het kapsel, zo ongeveer 1 cm  breed weer bovenop de onderste laag gelegd.Je krijgt dan een soort van verhoogde rand, waar je zo de kwarkvulling in kan gieten Wel even een een dun laagje botercreme, of iets anders dat plakt op de onderlaag smeren, zodat de vulling er niet onderuit kan lopen.

8

Zou dit ook lukken:

Zoals bij Anja, eerst een dijkje spuiten van BC dan de vloeibare vulling eropgieten, dan op laten stijven in de koelkast en dan pas de volgende laag biscuit erop? Of zou het er dan aflopen (wat eigenlijk niet moet kunnen door het dijkje...hmmm)

9

:nooo dan heb je kale biscuit in de koelkast en dat droogt nogal snel uit :s

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

10

ja klopt...daar had ik dan weer ff niet aan gedacht haha