Onderwerp: fondant chocolateren, iemand ervaring?

Heeft er iemand weleens een fondant 'figuurtje' gechocolateerd? Ik bedoel dus, in gesmolten chocolade gedoopt en uit laten harden?

Werkt dat of wordt dat niet meer hard? Ik wil het uit gaan proberen, maar misschien is er al iemand mee bezig geweest?

2

Re: fondant chocolateren, iemand ervaring?

Ik zou denken dat dat wel zou moeten kunnen, je hebt toch ook die marsepein staven met chocola?
Zou er alleen wel goed om denken dat je chocola goed afgekoelt is voordat je de fondant erin doopt, omdat het misschien smelt als het nog te warm is.
Je hebt me wel op een idee gebracht :)

3

Heb je het al geprobeerd?

4

bakvaste chocolade gebruiken anders hard dit niet uit ;)

5

gewone chocola stolt toch ook weer als je dat hebt gesmolten? Of heeft dat met de marsepein te maken?

6

sjackie schreef:

gewone chocola stolt toch ook weer als je dat hebt gesmolten? Of heeft dat met de marsepein te maken?

gewone chocolade blijft zacht nadat je het au bain marie hebt gemaakt

bakvaste chocolade zoals de naam het al zegt ;) is  :thumb:

probeer het anders eens uit dan merk je vanzelf wel wat het verschil is ;)

Ehm.. Bakvaste chocolade? Vind je dat in de winkel?

8

Dat hard dan niet meer volledig uit, bedoel je dat Mathanja?
Ik heb van mijn buuf een aantal repen uit frankrijk gekregen, is ook allemaal gene gewone chocola. Op 1 staat ook patisserie chocola. Is dat dan geschikt?
Ach idd gewoon eens proberen :)

9 Laatst bewerkt door zingenopkrukken (18-09-2011 17:54)

Ik smelt trouwens altijd wel wat kokosvet mee, daar wordt de chocolade sowieso harder van volgens mij....

ok... er staat nu fondant gechocolateerd in de koelkast... hopen dat het hard wordt....

11

http://www.google.nl/search?client=safa … XrOd7E0JYN

Deze link is erg goed voor de verwerking van Couverture, de chocolade voor het doorhalen van interieurs. Vast wel een stukje te koop bij een goede banketbakker. Uitermate geschikt.
Afstrijken na doorhalen langs rand van bekken of pannetje, afzetten op vetvrij papier, gaat altijd goed. Laten stollen, niet in de koelkast, wel in een koele ruimte. Elk interieur kan gebruikt worden; Marsepein, vruchten,
koekjes, en zo voort. Opwarmen: Au bain marie. De repen van de ALDI,
80% cacao, (Donkere) is helemaal niet slecht om te gebruiken.

Succes
Johannes

mmmm heb zelf witte chocolade gebruikt... hoop dat het gaat werken. Een paar delen zijn al hard, een paar andere moesten opnieuw, braken toen ik ze optilde..

Johannes schreef:

http://www.google.nl/search?client=safa … XrOd7E0JYN

Deze link is erg goed voor de verwerking van Couverture, de chocolade voor het doorhalen van interieurs. Vast wel een stukje te koop bij een goede banketbakker. Uitermate geschikt.
Afstrijken na doorhalen langs rand van bekken of pannetje, afzetten op vetvrij papier, gaat altijd goed. Laten stollen, niet in de koelkast, wel in een koele ruimte. Elk interieur kan gebruikt worden; Marsepein, vruchten,
koekjes, en zo voort. Opwarmen: Au bain marie. De repen van de ALDI,
80% cacao, (Donkere) is helemaal niet slecht om te gebruiken.

Succes
Johannes

heb idd dit weekend de pure chocolade van aldi gebruikt voor de de "kleine verleiding" (bitterkoekje met bc toefje, gedoopt pure chocolade au bain marie gesmolten.)
hard perfect uit!!