1

Onderwerp: Gelatine

In het recept voor bananencrème staat dat je 3 blaadjes gelatine toe moet voegen. Kan iemand mij vertellen hoe groot de gelatineblaadjes in Nederland zijn? Ik heb namelijk het idee dat de blaadjes die ik hier gehaald heb veel groter zijn...

Alvast bedankt!

2

Re: Gelatine

ik heb van dr oetker, 12 blaadjes zijn genoeg voor 1 liter...

en ze zijn zo groot als een ' zakagenda' ...ik hoop dat je er wat aan hebt... :s  :s

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

3

klopt, die van hier zijn veel langer. Ik heb even voor je opgezocht hoe het zit en da's best grappig: die van dr Oetker die hier het meest verkocht wordt zijn 1,7 gram per blaadje en daar heb je er 12 voor nodig per liter (zoals Ilucya hierboven al zei) en die van Vahiné (want die heb jij denk ik?) wegen 1,9 gram maar daarvan zegt Vahiné dat je er toch ook 12 van nodig hebt per liter.

Dus of ze nu wel groter zijn maar minder krachtig, of dat we in België graag op 'safe' spelen weet ik niet..

Maar het belangrijkste van dit lange verhaal (sorry ik liet me even meeslepen  :lol:  ) is dat het aantal blaadjes dan dus hetzelfde blijft!

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

4

kokkie schreef:

klopt, die van hier zijn veel langer. Ik heb even voor je opgezocht hoe het zit en da's best grappig: die van dr Oetker die hier het meest verkocht wordt zijn 1,7 gram per blaadje en daar heb je er 12 voor nodig per liter (zoals Ilucya hierboven al zei) en die van Vahiné (want die heb jij denk ik?) wegen 1,9 gram maar daarvan zegt Vahiné dat je er toch ook 12 van nodig hebt per liter.

Dus of ze nu wel groter zijn maar minder krachtig, of dat we in België graag op 'safe' spelen weet ik niet..

Maar het belangrijkste van dit lange verhaal (sorry ik liet me even meeslepen  :lol:  ) is dat het aantal blaadjes dan dus hetzelfde blijft!

laat je lekker meeslepen....kan alleen maar helpen..hahahahaha, wel apart, zwaarder en grotere gelatineblaadjes en hetzlfde nodig hebben...... :D

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

5

Ik heb inderdaad die van Vahiné, maar daar zaten er maar 9 in. Ze zijn inderdaad zwaarder dan die van Dr Oetker, maar ik heb gewoon 3 blaadjes gebruikt zoals in het recept staat. We zien wel wat het wordt! Het is in ieder geval een heerlijke vulling!!!!!

6

Ja da's inderdaad apart.. Ik lees alleen nu dat Momo (da's vast geen voornaam) (of wél natuurlijk, sorry dan  :o  ) in Frankrijk woont. Dus of het dan dezelfde als van Vahiné zijn weet ik niet.. Maar ja, dan hebben we ze toch in ieder geval een beetje op weg geholpen, toch?  :lol:

Groetjes Wendy

7

Haha, tegelijk! En van Vahiné!! Fijn dat het gelukt is!

Groetjes Wendy

8

Inderdaad! Bedankt meiden!
Enne, Momo is inderdaad geen voornaam. Ik heet Monique, maar vrienden hier noemen me vaak momo, vandaar  ;)

9

momo gateau schreef:

Inderdaad! Bedankt meiden!
Enne, Momo is inderdaad geen voornaam. Ik heet Monique, maar vrienden hier noemen me vaak momo, vandaar  ;)

Ah zo! Gelukkig; had je niet willen beledigen natuurlijk!  O-)

Groetjes Wendy