1

Onderwerp: MMF...wanneer goed ??

Ik ben op dit moment bezig met het maken van MMF. Het gaat hartstikke goed (en ik zag er nog wel zo tegenop !!) maar nu vraag ik me af wanneer ik precies weet wanneer de MMF klaar is. Ik ben al een tijdje aan het kneden en het voelt nog steeds plakkerig aan. Moet ik er nu dan nog meer poedersuiker bij doen ???

2

Re: MMF...wanneer goed ??

yep :Y (hoop alleen niet dat je nu al 2,5 uur staat te kneden ;) )

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

haha....nee, ik was er al mee gestopt :) ik vind de mmf nu alleen een beetje droog/korrelig dus het kan zijn dat ik er teveel poedersuiker in heb gedaan. ik ben vooral bezig met kleine mmf bloemen dus dan vind ik dit niet zo erg. En het is de eerste keer dat ik mmf maak.....volgende keer beter :)

4

Ik laat het ook wel eens eventjes staan zodat het wat droger word. Als ik dan weer ga kneden en wat suikerbakkerspoeder erbij doe, dan is hij eigenlijk goed. Ik heb ook gelezen dat mensen een broodmachine gebruiken dus die ga ik ook maar eens aanschaffen!

Groetjes Puck

5

Ik heb nu marshmallows van de action. Die vindt ik fijner te verwerken dan die roze/witte. Als ik het maak is hij nog wel wat plakkerig. Dan smeer ik hem in met wat crisco en verpak ik hem luchtdicht totdat ik hem nodig heb. Als hij wat harder is als je hem wilt gebruiken dan kan je hem gewoon een paar seconden in de magnetron doen.

De leukste kinderfeestjes op www.partykidzz.nl

6

Ik vind de marshmallows van de sligro nog fijner werken! Maar inderdad die van de action zijn fijner dan die van de supermarkt (mijn mening :Y )

Groetjes Puck

7

Kijk, op naar de Action zaterdag (Sligro ben ik pas geweest, jammer genoeg geen marshmallows meegenomen).

Ik heb eerder vandaag nog bloemetjes gemaak van de MMF maar er komen nu barstjes in. Komt dat omdat ik dan toch te veel poedersuiker erbij heb gedaan en kan ik hier nog wat aan doen ??? Een paar seconden in de magnetron misschien ??

Bedankt voor alle tips.......daar heb ik zeker wat aan :)

8 Laatst bewerkt door Nokkie (20-09-2011 20:21)

Zijn de marshmallows van de Sligro van het merk Great American?
Die hebben ze bij de Jumbo en Makro ook.

9

Je moet kneden totdat het nog een klein beetje plakkerig is.
En je mag geen vlekken meer zien van droge poedersuiker.
Voor gebruik moet je het 30 minuten laten rusten.

Misschien kan je het nog redden door beetje crisco (of wit frituurvet) erdoor te doen ( tip gelezen op http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … id=49305).

10

Dat word dan even naar de Welkoop dit weekend om Crisco te kopen :)

Ik ga straks nog een keer proberen om MMF te maken (het is ook leuk om te doen :)) en ik denk echt dat ik er de eerste keer gewoon teveel poedersuiker in heb gedaan. Ik bleef er maar poedersuiker bij doen. Ik zal me nu houden aan de hoeveelheid die aangegeven word in het recept.

11

Nokkie schreef:

Zijn de marshmallows van de Sligro van het merk Great American?
Die hebben ze bij de Jumbo en Makro ook.

Ik zal zo eens kijken als ik mezelf. Uit bed kan trekken haha!

Groetjes Puck

12

Prinses013 schreef:

Ik zal zo eens kijken als ik mezelf. Uit bed kan trekken haha!

:D  :)

13

Ik heb die van de Sligro van Rocky Mountain Marshmallows. Ik kan verder geen merk vinden op de verpakking
*Ja ik heb mezelf uit bed getrokken!! *D *

Groetjes Puck

14

@Prinses013: toch geen marshmallows als ontbijtje genomen he?  ;)
En bedankt voor het nakijken.

@biancka, ik weet niet of je er wat aan hebt maar ik heb ook Crisco gezien bij Jamin en bij de Makro.
Maar hoe maak je MMF-fondant zonder Crisco? Dat blijft toch eerst ontzettend aan je handen plakken?
Heb je het gemaakt met de broodbakmachine?

15 Laatst bewerkt door Prinses013 (21-09-2011 09:11)

Nokkie schreef:

@Prinses013: toch geen marshmallows als ontbijtje genomen he?  ;)

Nee maar de verleiding was ERG aanwezig!!

@biancka, ik weet niet of je er wat aan hebt maar ik heb ook Crisco gezien bij Jamin en bij de Makro.

Je hebt ook vaak Crisco in toko's. Ik heb uiteindelijk 2,5 euro ofzo betaald in plaats van 5 (bij de taartwinkel)

Groetjes Puck

16

Nokkie schreef:

Maar hoe maak je MMF-fondant zonder Crisco? Dat blijft toch eerst ontzettend aan je handen plakken?
Heb je het gemaakt met de broodbakmachine?

Ik heb mijn handen gewoon ingewreven met poedersuiker en toen ging het ook goed. Ik heb al wel veel van de poedersuiker door het water/marshmallow mengsel gemixt en een glazen kom en daarna ben ik verder gegaan op het aanrecht.

We hebben in Zutphen wel een Toko maar ik weet niet of die ook artikelen verkoopt. Ik geloof dat het meer een soort van catering-achtig iets is. Toch maar eens even checken.

17

Ik bedoel de toko waarbij je ook van die 10 kilo zakken surinaamse rijst enzo kan kopen!

Groetjes Puck

18

Jammer genoeg hebben we zo'n toko niet meer in Zutphen. We hebben wel een paar turkse winkeltjes. Zou je het daar ook kunnen kopen ??

19

Ja dat zou kunnen .Blijkbaar gebruiken ze crisco in gerechten daar (en voor ons is het een magisch middeltje voor de taarten)

Groetjes Puck

20

Ik ga dit weekend gewoon eens even kijken :) Bedankt voor de tip !!

21 Laatst bewerkt door Nokkie (21-09-2011 10:48)

Ja, met poedersuiker kan je natuurlijk ook de handen mee insmeren.
Was ik ff vergeten.

Ik verwacht niet dat Turkse winkeltjes Crisco o.i.d. verkopen.
Misschien heb je nog wat aan de info op http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=88553.

22

Ik weet dat ik Crisco kan kopen bij de Welkoop hier in Zutphen. Stond maandag nog te twijfelen of ik het zou kopen (had ik het nou maar gedaan !! haha). Dan word zaterdag gewoon even langs de Welkoop....geen probleem :)

Als ik de Crisco nu bij een toko had kunnen kopen voor ongeveer de helft van de prijs.......dan was dat weer mooi meegenomen :)

23

plantaardig frituurvet blok van de ah euroshopper werk net als crisco en een stuk goedkoper!

Groetjes Marije van den Brink. Mijn taarten? die vind je hier: https://www.facebook.com/HetTaartenmeisje

24

Marije, die heb ik gisteren gekocht maar ik wist niet zeker of het goed was :) Dus gewoon het frituurvet van de euroshopper ?? Staat namelijk geen plantaardig voor..........maar wel bij de ingredienten.

25 Laatst bewerkt door biancka (21-09-2011 11:57)

oops, twee keer is niet nodig.