1

Onderwerp: botercreme wordt niet hard

Hallo allemaal :)
Ik gebruik om mijn taarten af te smeren altijd de 1:1 botercreme, waarvan het recept op deze site staat.
Ik zet altijd na het afsmeren m'n taart een uur in de koelkast.
Maar bij mij wordt de botercreme nooit hard en ik geloof dat dit wel hoort? Zou het wel fijn vinden want dat zou het bekleden met marsepein strakker maken.
Ik weet niet wat ik fout doe :nooo
Misschien volgende keer in steeds een dun laagje en dan koud laten worden?

Re: botercreme wordt niet hard

Welke roomboter gebruik je?

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

3

Verschilt een beetje werk merk, maar ik gebruik altijd zo'n blokje in papier gewikkeld zeg maar. Geen smeerbare in elk geval.

4

ik gebruik altijd roomboter en hard prima uit, behalve afgelopen weekend....zelfs toen ik in de koelkast aan het werken was werd de botercreme nog steeds niet hard  :+

N-Joy Cakes

5

Iertje schreef:

...maar ik gebruik altijd zo'n blokje in papier gewikkeld zeg maar.

:think: stond er wel roomboter op? er bestaat ook braadboter en margarine in een wikkel

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

6

NiQ schreef:

ik gebruik altijd roomboter en hard prima uit, behalve afgelopen weekend....zelfs toen ik in de koelkast aan het werken was werd de botercreme nog steeds niet hard  :+

heb jij zo'n grote koelkast dat je in de koelkast kan werken dan? is het geen koelcel :lol: :lol:

Alles goed???? nee 3 fout

7

lune schreef:
NiQ schreef:

heb jij zo'n grote koelkast dat je in de koelkast kan werken dan? is het geen koelcel :lol: :lol:

:o  ja  :o

mijn koelkast is bijna een meter breed en had afgelopen zaterdag mijn taarten op draaiplateau (ikea) erin gezet en had nog genoeg ruimte om te werken hahahaha

ben gek op mijn koelkast  :lol:  :lol:  :lol:

ook kan ik mijn vriesgedeelte instellen dat deze alleen koelt.
heb dus een koeling van 180 x 100 :Y

N-Joy Cakes

8

Carien schreef:
Iertje schreef:

...maar ik gebruik altijd zo'n blokje in papier gewikkeld zeg maar.

:think: stond er wel roomboter op? er bestaat ook braadboter en margarine in een wikkel

Haha ja ik weet wat roomboter is hoor:)
Snap dat je je dat miscschien afvraagt, maar ik hou me keurig aan het recept:)
anders probeer ik wel gewoon langer in de koelkast of de koelkast wat kouder, anders weet ik het ook niet.

9

hmm das vreemd . als ik de taart afgesmeerd in koelkast zet is ie met een half uurtje wel hard genoeg.

Ik zou inderdaad proberen wat langer ( ik zet ze er ook vaak overnacht in, dan kan ik de volgende dag rustig bekleden)