1

Onderwerp: boomstam effect hoe??

De juf van turnen wil graag dat ik zo'n taart voor haar verjaardag maak.
http://94.100.118.216/1410550001-1410600000/1410595801-1410595900/1410595834_6_5t7E.jpeg

Ik vraag me af, hoe hier dat effect is gemaakt. Heb geen idee wie deze taart heeft gemaakt, maar misschien weten jullie de oplossing??

Groeten Anne

Een nieuwe, superverslavende hobby gevonden!

Re: boomstam effect hoe??

Zou het kunnen met botercreme in die circels opspuiten en hard laten worden in de koelkast? Daarna bekleden?? ?

3

De taart is van Etspaghet: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=68329

Ze beschrijft in haar topic ook hoe ze het heeft gedaan.

4

De taart al een beetje zo inkerven en dan de fondant/marsepein er nog eens induwen?
Of van fondant/marsepein wat ribbels op de taart plakken en dan de bekleding eroverheen en dan nog eens extra relief erin maken met een tooltje.
Bovenop is het volgens mij opgerold en dan niet helemaal strak uitgerold, zodat het bobbelig blijft.
Succes ermee!

Karin, wat een topper ben je joh, dat je ook nog gelijk weet van wie de taart is!

:)

Thnx!! Ik ga ff lezen!

hihi, haar derde taart  :rolleyes:  Knap gedaan hoor!

Biggeltaart, die ribbels op de taart plakken had ik ook al bedacht, het nadeel ervan is dat je dan ook gelijk zo'n flinke hap marsepein hebt om op te eten.

Denk dat ik zowiezo wel wat dikker marsepein moet uitrollen.omdat ik anders met de tool er zo doorheen zit, lijkt me!

7

anne-taarten schreef:

Karin, wat een topper ben je joh, dat je ook nog gelijk weet van wie de taart is!

:)

Thnx!! Ik ga ff lezen!

Nee hoor, weten echt niet...............ik heb de naam van de foto die je plaatste in google gegooid............en kwam dus weer hier terecht!  ;)