1

Onderwerp: en hierbij doop ik hem "de Twixy"

volgens mij hadden we er nog geen naam voor dit kleine hapje toch? dus om maar in de zelfde stijl te blijven als de topsy, de wonky en de wavy, nu dan maar de Twixy. de caramelshortcake ook wel bekend onder de naam Twixtaart maar dan als klein mini hapje. dank je wel Evelotte voor alle tips en het beantwoorden van mijn vragen en zoals beloofd, hier de foto's....

http://94.100.114.129/1410800001-1410850000/1410807601-1410807700/1410807678_5_9zQa.jpeg

dat kan natuurlijk ook gepimpt worden he ;)
http://94.100.119.243/1410800001-1410850000/1410824901-1410825000/1410824910_5_p-tk.jpeg

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

2

Re: en hierbij doop ik hem "de Twixy"

Het water loopt me in de mond  :9  :9  :9  :9

Leuke frutsels ook weer  :D

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

3 Laatst bewerkt door carol (19-09-2011 15:36)

o wat LEKKER ,ik kijk weer en slik en moet het er maar mee doen zucht-zucht ,vind Twixy wel erbij passen
grt Carla

4

mmmmm krijg er spontaan zin in!!! :P  leuk om ze op deze manier te zien!!!! Heb je gewoon hetzelfde recept gebruikt als bij caramel shortcake?

Groetjes Sabrina

www.prettycakes.nl
Iedere gelegenheid is taart waard!!!

5

:Y  :9 heerlijk zijn ze. ik heb meer als de helft weggegeven en de rest is al bijna op, dank je wel pa en ma, nu komt het tenminste niet op mijn heupen  :lol:

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

6

Nou, Brenda, dat bedoel ik nou. Je weet van "maar een" shortcake weer zo'n prachtig plaatje te maken.  ;)
Maar het idee van de shortcake in een (mini)silli-vorm te maken heb ik weer van esoj (josé), hoor.
Maar graag gedaan!
Leuke naam trouwens "de Twixy".

Groetjes!
Evelotte

Happy Cake Day!

7

mjjj waar kan ik het recept vinden ;)

8

marietje-18 schreef:

mjjj waar kan ik het recept vinden ;)

zoeken met de zoekfuntie onder caramel shortcake bij ingezonden recepten.

9

evelotte schreef:

Nou, Brenda, dat bedoel ik nou. Je weet van "maar een" shortcake weer zo'n prachtig plaatje te maken.  ;)
Maar het idee van de shortcake in een (mini)silli-vorm te maken heb ik weer van esoj (josé), hoor.
Maar graag gedaan!
Leuke naam trouwens "de Twixy".

Groetjes!
Evelotte

maar jij hebt mij enorm geholpen met mijn vraag en tips gegeven ;)
maar Esoj bij deze dus ook bedankt en alle anderen die dit ook eens gemaakt hebben en die we dus bij deze niet willen vergeten :P

10

Zou deze ook in een light variant te maken zijn?? Oooh ik zou er zo mijn tanden in willen zetten, maar de laatste 15 kg moeten er nog ff af.... :s

groeten, Bianca
TAART in huis

11

Ze zien er mooi uit Brenda  :Y . Ik heb het recept vandaag ook gemaakt. Neem het maar mee naar mijn werk morgen want dit is echt een lekkernij die je net zo goed gelijk op je heupen kunt plakken  :lol:

12

geweldig.zo noemen wij m ook..twixtaart

Let them eat cake
http://annettes.tk/

Ze zien er heerlijk uit, denk niet dat het er bij een zal blijven.  O-)  :D

Ik vraag me twee dingen af....

ik heb al eens vaker naar gecondenseerde melk gezocht bij de houdbare melk in het schap, maar kan het nergens vinden.

En hoe lang zouden deze kleintjes in de oven moeten?

Bianca

Groetjes,
Bianca

15

jammie, net als een echte twix he, altijd 2 ;) ;)

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

16

Heerlijk! Ik heb ze de afgelopen dagen al 2 keer gemaakt en ze waren binnen no-time op! Gelukkig wel door de verjaardagsvisite....

17

Bianca`s bakseltjes schreef:

ik heb al eens vaker naar gecondenseerde melk gezocht bij de houdbare melk in het schap, maar kan het nergens vinden.

Bij Appie staat het bij de oosterse producten :Y  wordt veel in de indische keuken gebruikt

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Carien schreef:

Bij Appie staat het bij de oosterse producten :Y  wordt veel in de indische keuken gebruikt

ah dank je dan zal de jumbo het wellicht ook hebben bij de oosterse producten.

weet jij toevallig ook of je deze shortcakes kunt invriezen?

Groetjes,
Bianca

19

Hoe lang zouden ze lekker blijven cq vers? Als ik ze morgen maak... Dan zaterdag nog eetbaar?

groeten, Bianca
TAART in huis

20

Carien schreef:

ah dank je dan zal de jumbo het wellicht ook hebben bij de oosterse producten.

Bij onze Jumbo staat de friese vlag bij de koffiemelk, bij de oosterse producten staat een vreemd merk. Allebei lekker.

weet jij toevallig ook of je deze shortcakes kunt invriezen?

21

Post schreef:

Hoe lang zouden ze lekker blijven cq vers? Als ik ze morgen maak... Dan zaterdag nog eetbaar?

Dat halen ze niet  ;)

Bij onze Jumbo staat de friese vlag bij de koffiemelk, bij de oosterse producten staat een vreemd merk. Allebei lekker.

Ik heb het net gevonden bij een andere AH van de nesle.

Maar weet jij toevallig ook of je deze shortcakes kunt invriezen?

Groetjes,
Bianca

23

ik bak de bodems in deze grootte op 180 graden voor  25-30 minuten. 7gram per bolletje bij de hoeveelheid van het recept hier op het forum is goed voor 48 st.  gelijktijdig de caramelvulling maken en die met een theelepeltje in de vormpjes vol gieten boven op de bodem. dan het geheel ff invriezen en intussen de chocola smelten. dan de vormpjes uit de vriezer halen en gelijk uit de vorm halen anders wordt de caramel weer zacht en zijn ze niet mooi strak...
omkeren en dippen maar ;)
ik denk wel dat ze in te vriezen zijn.... ik zou zeggen proberen.

24

ziet er mooi uit zo! ik heb hem afgelopen weekend ook gemaakt maar bij het snijden brak de chocolade bovenkant zo in stukjes en dat is niet zo mooi!

heb je eerst kleine bodempjes in een cc vorm gebakken? en dan de caramel erop? ik ben wel benieuwd....ik wil het volgende week voor mijn collega's nog een keer maken ivm mijn verjaardag...

Vandaag is mijn lievelingsdag!
www.label6.nl

25

Het water loopt me in de mond, ik ga ze zeker eens proberen, heb mn collega's op mn werk al gek gemaakt, dus goeie proefkonijnen!!!