Dat wordt denk ik vrij lastig.
Je moet bij een tuincentrum/kwekerij zijn die veel oever/vijver/moerasplanten heeft lijkt me.
De kleine lisdodde is v.a. voorjaar 2012 weer leverbaar bij webshop Vivera
(nl.vivara.be/product/id=822/kleine_lisdodde_typha_angustifolia.html)
Maar ik heb zo'n vermoeden dat deze niet eetbaar is.
Delen van de grote Lisdodde ((Typha latifolia) zijn in ieder geval wel eetbaar. Zie voor meer info daarover nl.wikipedia.org/wiki/Grote_lisdodde, daar komt ook deze info vandaan:
De grote lisdodde groeit op allerlei plaatsen.
Het is een zeer algemene plant en komt voor aan waterkanten in zeer voedselrijke omstandigheden en in zure, voedselrijk wordende vennen en plassen. Het is onverstandig om planten uit vervuild water te eten omdat de plant vervuilingen uit het water wegzuivert en deze opslaat. Vermijd het eten van deze plant in het geval dat de smaak bitter, zuur of pittig is.
De lisdodde staat bekend als een beschermde plantensoort, maar staat niet op de rode lijst, de Lijst van wettelijk beschermde planten in Nederland en de Lijst van wettelijk beschermde planten in België
De grote Lisdodde is te koop bij webwinkel quatalie.be/contents/nl/d133_03.html. Minimale afname is 6 stuks bij deze webshop.
En bij Calle-Plant cv staat die in de prijslijst. Verkoopt ook aan particulieren.
Adres: Serskampsteenweg 286
9230 Wetteren - België
Tel.: ++32/9/369.19.46
bericht sturen kan via formulier belbex.be/contact.php?id=7&taal=nl.