1

Onderwerp: taartbodem te zacht??

Ik wil graag een taartbodem zelf maken die niet te zacht is.
Ergens op internet had ik een recept voor taartbodem gevonden die er goed uitzag. Ik heb het zelf geprobeerd en het was ook mooi hoog geworden. Alleen hij was te zacht.
Ik heb een aantal filmpjes gezien tot nu. Wanneer ze de taartbodem in laagjes gingen snijden, ging dat zonder moeite goed. Was best hard dus :)
Wanneer ik mijn taart in laagjes snij, dan gaat dat best moeilijk, omdat het te zacht is. Het lukt me uiteindelijk wel om in lagen te krijgen, alleen dan is er in een van de lagen een gat te vinden, omdat het te zacht is :)
Ik wil graag dus iets hardere taartbodem, alleen ik weet niet welke ik moet maken??
Een voorbeeld dat ik bedoel is:
http://www.youtube.com/watch?v=yhwXn5kwWQw

Graag wat tips.

2 Laatst bewerkt door Leef! (19-09-2011 20:53)

Re: taartbodem te zacht??

Ik heb geen idee, maar ik moet zeggen dat ik die me nou niet echt supersmakelijk lijkt. Ligt denk ik meer aan de zaag geluiden die er uit komen, maar toch!

Oh en trouwens, misschien eens cake proberen?

Don't just dream your life, but live your dreams too!

3

Ik heb zelf de ervaring dat het recept voor biscuit dat jezelf maakt met eieren, suiker, bloem, maizena en zout altijd zachter wordt dan de biscuitmix. Die is eigenlijk wel vergelijkbaar luchtig maar wel net iets steviger. Maar naar mijn idee is die niet zo stevig als de taart van het filmpje.
Het lijkt trouwens wel een heel erg stevige taart op filmpje, maar misschien zie ik dat wel helemaal verkeerd.
Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Succes Angelina

4

die taart op de video is dan weer te hard :)
maar het is wel goed te snijden zeg maar.. dat is wat ik bedoel :)
cake?? zoals je die thuis ook maakt zeg maar..
ik heb daar geen recept van :) moet ik ook even kijken..
bedankt voor je reactie..

5

En heb je al eens geprobeerd om je biscuit even in de vriezer te doen en dan in lagen te snijden? Sowieso is het altijd beter om de biscuit even een nachtje te laten liggen, dan is ie minder vers (maar niet minder lekker), kruimelt ie minder en is beter snijbaar!

Want volgens mij gaat het alleen maar om het snijden toch?

En met wat snij je?

6

Als ik 'te zacht' lees klinkt/lees het als '(net)  niet gaar', zou dat ook kunnen? :o

Dan dus wellicht wat langer en/of lagere temperatuur bakken....

Succes ermee! Ik klop het af maar heb er geen last van.....  :D

7

ja het gaat alleen om het snijden. Ik snij met een grote mes, niet met de mes waar je brood mee snijd.
En ik had een taartzaag gekocht en die werkt niet fijn. Dus heb ik het ook niet meer gebruikt.. Het wilde in het begin niet eens lukken :( Helaas geld dus voor niks weg ook..
Ik ga het een keer proberen om het in de koelkast te bewaren. Eens even kijken of het dan wel lukt.

bedankt voor je reactie..

8

angelina17 schreef:

Ik heb zelf de ervaring dat het recept voor biscuit dat jezelf maakt met eieren, suiker, bloem, maizena en zout altijd zachter wordt dan de biscuitmix. Die is eigenlijk wel vergelijkbaar luchtig maar wel net iets steviger. Maar naar mijn idee is die niet zo stevig als de taart van het filmpje.
Het lijkt trouwens wel een heel erg stevige taart op filmpje, maar misschien zie ik dat wel helemaal verkeerd.
Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Succes Angelina

Ja ik had ook zo mijn vermoeden dat de biscuitmix wat steviger zou zijn. Alleen ik wil graag zelf maken en niet steeds moeten kopen..
En op filmpje is de taart idd stevig :)) zo hard hoeft het van mij ook weer niet, maar wel stevig genoeg om te kunnen snijden.
Bedankt voor je reactie nog. gr.

9

annick67 schreef:

Als ik 'te zacht' lees klinkt/lees het als '(net)  niet gaar', zou dat ook kunnen? :o

Dan dus wellicht wat langer en/of lagere temperatuur bakken....

Succes ermee! Ik klop het af maar heb er geen last van.....  :D

Nee dat is het ook weer niet. Ik had eerder een paar gemaakt en die wat langer in laten zitten en dat was dan weer te veel :) de bovenkant van de taartbodem was dan ook weer verbrand en niet lekker. Ik moest gewoon de minuut aanhouden zoals ze hadden vermeld. Alleen het is te luchtig.. dat is wel jammer..
Nu zoek ik dus een recept wat steviger is :(
Bedankt voor je reactie..

10

Niet in de koelkast, maar in de vriezer. :)

En ik denk dat het gewoon een kwestie van oefenen is hoor. Ik gebruik wel een broodmes en ik maak eerst de inkepingen waar de lagen moeten komen. Dan begin ik met de onderste en ga ik helemaal rond, maar niet meteen door de hele taart heen. Dan doe ik een laatste rondje waar ik de binnenkant van de taart ook mee snij. En dan door naar de volgende laag.

11

ok, bedankt voor je tip. Ik ga het proberen.
Ik moet volgende week een taart maken en dan hoor je het van me.
Gr.

12

Ik moet ook zeggen dat ik mijn taarten kapot trok met de taartzaag die ik eerst had. Ik bak eigenlijk ook liever zelf biscuit dus zonder de mix en ik had dus eerst hetzelfde probleem met snijden. Ik heb me toen de cakeleveler aangeschaft. Die is wel vergelijkbaar met een broodmes maar werkt net zo als een taartzaag, zodat je hem ook op hoogte kunt instellen. Sindsdien kan ik mijn taarten veel beter snijden. Het was wel een investering, want goedkoop vond ik hem niet maar ik ben blij dat ik mijn taarten heel houd. En invriezen doe ik inderdaad ook. Het zijn allemaal heel bruikbare tips!!

13

Bedankt Angelina,
Ik ga het idd een keer proberen.
Ja een cakeleveler kan ik niet aanschaffen, maar misschien voor later  ;)
Bedankt voor je reactie.
gr