1 Laatst bewerkt door Belletain (19-09-2011 13:56)

Onderwerp: website maken voor serieuze taartenmakers

Mijn moeder is kunstenares en webdesigner.
Zij vindt het leuk om voor creatievelingen, zoals wij, mooie websites te maken. Haar designs zijn heel fantasierijk en origineel.
Ook haar lowbudget- websites zien er prachtig uit.
Je kunt zelf de inhoud veranderen en bijhouden (tekst en plaatjes). Een mooie website is je online visitekaartje, en een perfecte manier om beter reclame te maken voor je taarten.
In de zelfde vormgeving als je website kan ze ook je visitekaartje ontwerpen.

Mijn vraag: hoeveel hebben jullie over voor een mooi vormgegeven website?En hoeveel zou je over hebben voor een passend, origineel visitekaartje?

Ze weet namelijk nog niet wat ze kan vragen voor haar werk.
Maar voor minder dan 100 euro kan het niet uit, dus wat vinden jullie redelijk en zou je ervoor willen uitgeven?

ze is nu bezig voor een homeopathe (ook lowbudget website). Als voorbeeld is die te bekijken. (er wordt nu net aan de tekst gesleuteld).

andere voorbeelden die ze heeft gemaakt:
http://art4business.nl/ (Bekijk onder kopje schilderijen hoe bijvoorbeeld de plaatjes van taarten te laten zien)
http://yosemite.nl/

voor een kunstenares heeft ze deze website gemaakt (de achtergrond heeft ze zelf geschilderd in olieverf)
http://www.colourandline.nl/

voor een modevakschool heeft ze deze website gemaakt:
http://www.netophetnet.nl/modevakschool/

..*Heerlijk aan het bakken*..

Re: website maken voor serieuze taartenmakers

Heb je een voorbeeld van wat ze o.a. maakt?

3

daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Groetjes Marleen

4

Er zijn wat voorbeelden bij geplaatst.

5

In totaal nu 4 voorbeelden van haar werk erbij gezet.

6 Laatst bewerkt door dudoky (19-09-2011 14:30)

Ik moet zeggen dat ze wel hele mooie site's maakt ik zou er wel 150 euro voor over hebben, maar ik ben ook geen bedrijf, maar een hobby bakster. als ik een bedrijf had, mocht ze mijn site maken hoor, maar ik heb dan ook geen idee wat het normaal kost, een website

7

ik heb voor de mijne echt grof geld betaald, maar ik heb nu wel wat ik heel graag wil hebben.

ze moet zeker niet veel te goedkoop zijn!

meer foto's op me site www.taartschuur.nl en op www.facebook.com/detaartschuur bedankt voor het kijken.

8

Je hebt ook een super mooie website!
Ik ga straks ook mijn bedrijfje opzetten in taarten maken, toevallig in onze schuur, waar al een keukentje inzit.
En ik wilde het graag het taartschuurtje noemen, maar helaas zag ik (via intypen in de url balk) dat jij al een soortgelijke naam had :( Helaas.... toch maar een andere verzinnen...:P

9

Ik doe een grafische opleiding waar ik ook leer websites maken e.d.
(Heb zelf ook een kleinschalig bedrijfje in websites maken.)

En persoonlijk denk ik dat 100 euro best een redelijk bedrag is, als je kijkt wat de gemiddelde prijs op de markt nu is. Ik heb wel het 1 en ander op te merken over de websites, zie dit alsjeblieft als opbouwende kritiek en geen afkraken, want zo bedoel ik het totaal niet.
De bovenste link ziet er goed uit, de tweede al direct een stuk minder, en dan vooral op grafisch vlak zegmaar. Kwaliteit van de graphics ligt vrij laag, tekst is slecht leesbaar, lijnen sluiten niet op elkaar aan, achtergrond loopt niet door.
De flash websites zijn erg leuk, hier is zeker goed geld in te verdienen. Wel ook weer jammer dat de graphics van slechte kwaliteit zijn, en er dingetjes net niet mooi vloeien enzo. Ik kan geen kritiek geven op codering want niet alles is zichtbaar, maar ik neem aan dat die gewoon semantisch correct is.

Hoe lang is ze al bezig als ik vragen mag?
Ik denk dat als je een bedrijfje hebt wat goed loopt die 100 euro zeker een goede investering is, maar ik denk ook dat er concurrentie is die het voor evenveel (of minder) doet en bijvoorbeeld de graphics wel wat netter heeft.

Als ik mezelf dan even mag nemen, ik maak momenteel best wel goedkope websites omdat ik voor school een portfolio op moet bouwen en ik daar echte opdrachtgevers voor nodig heb, maar ik maak ze vanaf 40 euro. En dan wel volledig opgebouwd uit html/css, geen flash of javascript dus. Ik vraag me daarom ook wel een beetje af waarom ze niet voor minder dan 100 weggaan, bij de flash sites snap ik het maar bij de andere niet zo.

Vanillalooks.net; goedkope websites op maat!

10

Alle websites die zij maakt zijn flash websites...
Ze maakt ze op een manier zodat je zelf de plaatjes en tekst erin kunt veranderen zonder weer naar haar terug te hoeven.

Dus de graphics en de tekst die erop staan, zijn door de klant zelf erin gezet.

Die van yosemite zag er altijd goed uit, alleen degene van wie hij is, heeft hem zelf proberen te veranderen.. :P Lukte hem niet goed... :P

€40,- voor normale html website's is wel duur hoor! Vooral omdat je nog op school zit en niet de nodige diploma's ervoor hebt.
HTML is een zeer simpele taal die makkelijk in een uurtje te leren is. CSS is wel wat moeilijker, maar als je er nog een uurtje achter gaat zitten, heb je het ook wel zo door.

Ik maak ze voor €10,- duurder ook wel in flash. (Ben nu een jaar afgestudeerd voor animatie & webdesign) Alleen ik maak liever taarten, en het verdient ook een stuk meer..

11

let op bij flash websites: NIET te bekijken op Ipad !! En aangezien tegenwoordig steeds meer mensen mobiel gaan, is flash niet zo handig meer...

Een van de redenen waarom ik nooit meer zou kiezen voor flash, maar dan voor bv html5.

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"