1

Onderwerp: verdeling stippen/polkadots

Ik wil volgende week een stapeltje maken, waarbij ik het bovenste taartje wil decoreren met polkadots..

heeft iemand een handige tip hoe je die netjes verdeeld over de taart krijgt? als ik zomaar lukraak begin, komt het op de een of andere manier nooit netjes uit....

Wie heeft hier een handigheidje voor??

2

Re: verdeling stippen/polkadots

In de pc iets maken, dat printen, erop leggen en dan met een naald kleine prikjes in het fondant geven?  :think:

~ Never waste a good crisis... ~

3

Op zich een goed idee denk... Maar ik en de pc zijn niet zulke goede maatjes :lol:

Hmmm misschien inderdaad gewoon iets uittekenen op papier, even de omtrek namaken van papier en dan stippen verdelen.. ja, ik denk wel dat dat zou moeten werken :Y

Bedankt!

4

Eerst los erop leggenen dan 1 voor 1 gaan plakken. Dan kan je nog wat verschuiven tussen door.
Ik doe het altijd uit de hand, eerdt grof en dan de lege plekken opvullen.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

Ik werk met marsepein, dus soms als ik het er los op leg, zit het toch opeens vast.. dus dat durf ik niet zo goed :nooo

6

Ik ga volgens de klok, zeg maar. Dus eerst 12 u, dan 6 u, dan 3 u, dan 9 u. Dit is mijn basis. Van daaruit vul ik de ruimtes op (gelijkmatig) met net zoveel als ik er wil..

7

Als je je stippen eerst goed laat drogen kan het vaak wel.

Maar dan moet je wel kunnen plannen O-) en op tijd kunnen-willen beginnen (en de wil is meestal niet het probleem, het is de uitvoering van die wil die bij mij niet lukt :grr: )

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

8

Die klok tip is ook wel een goede, dan heb je toch een soort vaste basis verdeling :Y

Ottolien, ha ha, ja die planning.. die is bij mij op de een of andere manier altijd te krap.... en ik heb ook niet zo veel geduld... dus bij mij is het uitsteken en hoppa erop met die stippen :+

9

san 1981 schreef:

Die klok tip is ook wel een goede, dan heb je toch een soort vaste basis verdeling :Y

Ottolien, ha ha, ja die planning.. die is bij mij op de een of andere manier altijd te krap.... en ik heb ook niet zo veel geduld... dus bij mij is het uitsteken en hoppa erop met die stippen :+

de klok ga ik ook maar proberen, ik begin dan heel enthousiast en na kwartslagen draaien dan wordt je het ' zat' , afhankelijk van de grootte van de stippen en vervolgens is de ene kant helemaal ' leuk vol'  en ziet de andere kant er maar ' kaal'  uit...mmmm..

planning en nadenken dus.....hihihi, ga ik ook es proberen..;)
:Y  :D

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!