1

Onderwerp: Maar dan is het geen verrassing meer...!

Dat zei mijn dochter toen ik voor mijn eigen (uitgestelde) verjaardag een taart ging maken. "Dan weet je al hoe hij eruit gaat zien!". Tja, wie moet er anders mijn taart gaan maken?

Ik had eens zin in een vrolijke, feestelijke taart, zonder een echt thema. Wel een beetje gestoeid met uitstekertjes. Dit zijn ook echt mijn kleuren.

Een stapel van 26 en 20 cm, gevuld met citroenkwarktaart en lemoncurd. Beetje jammer dat de foto's niet zo mooi zijn. De taart was 's avonds pas af en ik moest dus de flitser gebruiken. De ribbeltjes op de strik zie je ook niet echt goed, helaas.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-3MP7AVF8-G.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-VEEE3YXV-G.jpg

2

Re: Maar dan is het geen verrassing meer...!

Hoihoi,

hartstikke leuke taart zeg. Ik ben net begonnen en moet nog een eerste echte stapel maken. Heb toevallig ook 26 en 20 cm bakvormen dus ga het toch binnenkort eens proberen. Waarmee heb jij gestut?
En wat bedoel je eigenlijk met citroenkwarktaart? kant en klare of gewoon een soort mousse?
Klinkt wel superlekker allemaal.
En tja, als iemand anders de taart voor je maakt, dan ga je zitten kijken naar hoe jij het anders gedaan had haha. Dat moet je toch niet hebben?
Eet smakelijk!!!!

Liefs Nicole

3

Hoi Nicole,
Ik heb gestut met maisprikkers en een taartkartonnetje ertussen. Was vergeten er twee tussen te doen, maar hij heeft het zo ook gehouden.
De citroenkwarktaart is een Monatoetje. Echt heel lekker fris.

Enne, laten zien wat je gemaakt hebt, hoor! Succes!

4

esspijk schreef:

Dat zei mijn dochter toen ik voor mijn eigen (uitgestelde) verjaardag een taart ging maken. "Dan weet je al hoe hij eruit gaat zien!".

Wat schattig! Leuke taart en gefeliciteerd nog.

5

Wat ontzettend grappig en toevallig!

Ik ben volgende week jarig en mijn zoontje zei precies hetzelfde toen hij erachter kwam dat ik mijn eigen taart ging maken.. En ik ga dezelfde kleuren gebruiken als jou, want dat zijn ook echt mijn kleurtjes, ha ha!!

Leuke taart, en mooie strik! daar durf ik me nog niet aan te wagen.. Dus bij mij ligt m'n leeftijd ondertussen te drogen voor bovenop de taart...

Nog gefeliciteerd ook natuurlijk!

6

san 1981 schreef:

Wat ontzettend grappig en toevallig!

Ik ben volgende week jarig en mijn zoontje zei precies hetzelfde toen hij erachter kwam dat ik mijn eigen taart ging maken.. En ik ga dezelfde kleuren gebruiken als jou, want dat zijn ook echt mijn kleurtjes, ha ha!!

Leuke taart, en mooie strik! daar durf ik me nog niet aan te wagen.. Dus bij mij ligt m'n leeftijd ondertussen te drogen voor bovenop de taart...

Nog gefeliciteerd ook natuurlijk!

Leuk. Ben benieuwd wat jij er van maakt! Enne, die strik is best te doen hoor. Je kunt de how to erop nalezen. Succes!

7

Als ie een beetje lukt staat hij volgende week op het forum! :Y

Ik ga die how to eens bestuderen, het staat altijd wel erg mooi zo'n strik!