Re: orchideen moderne-stijl, mijn 2e bruidstaart!
Geweldig. Super gedaan!!!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bruids- en Stapeltaarten » orchideen moderne-stijl, mijn 2e bruidstaart!
Geweldig. Super gedaan!!!
Wauw prachtig!
Hij is prachtig!!!! Ik zou er bijna weer voor gaan trouwen 
En je verhaal over de PF's is geweldig om te lezen. Heb geleerd dat ik voorlopig nog maar ff geen PF's maak
( En dat als het moet ik jouw tips ga gebruiken natuurlijk
)
wauwwwwwwwwwwwwww wat prachtiggggggggg
Prachtig!!!!
En weer is dit een prachtige taart van jou. Schitterend gemaakt en alles is ook zo netjes en strak afgewerkt.

Wauw, ook deze orchideeentaart is weer geweldig! Zodra er weer een beetje geld in mijn taartenpotje zit, ook maar snel de uitstekers en veiners bestellen.
Heb alleen nog een paar vraagjes waar ik al googelend geen antwoord op heb gevonden. Misschien dat jij je ervaringen wilt delen?
Laatst zelf een aantal suikerbloemen gemaakt en helemaal laten uitharden. Een dag flink vochtig weer en alle bloemetjes hingen slap
Enig idee hoe ik dat tegen kan gaan?
Daarnaast ben ik benieuwd of suikerbloemen in de koelkast mogen?
En je orchideeen, gaan die met een flowerpick in de taart? Zo ja, hoe hoog is je flowerpick en hoe hoog je taart? Bij mij steken ze er namelijk altijd een cm bovenuit.
Ik hoop dat je mijn vragen wilt beantwoorden, maar ik hoop ook vooral dat je nog heeeel veel van dit soort mooie taarten gaat maken (en dan uiteraard posten, want daar wordt volgens mij iedere forumbezoeker heeeeeel vrolijk van).
Je hebt jezelf absoluut weer overtroffen!!! Geweldig!!!!!
Ooooo jeetje wat een beauty.!!! Wat een kunstwerk, zowel de taart als de PFjes echt waar prachtig..
Super strak afgewerkt en mooie frisse kleuren en weer super gefotografeerd, hier nog een fan van jou werk.. Petje af!!!!! 
Wat een geweldige taart!!! Haast zonde om op te eten.
En na je verhaal over de PF durf ik het ook aan om deze eens te maken. Dank je wel 
Ik ben nu al benieuwd naar je derde bruidstaart!!
Wederom is dit weer een pracht taart, super gedaan!
(Wist je trouwens dat ik volgend jaar oktober ook ga trouwen.....
)
Eline, m'n petje gaat weer heel diep af.
Prachtige bruidstaart, onwaarschijnlijk mooie orchideeen en leuke petit fours. Gaaf, in die frisse kleurcombi.
Veel dank voor het posten van de beeldige foto's en de verklarende teksten.
Volgens mij ben je een tof mens (als ik je verhalen zo lees) en je maakt.. toffe (understatement) taarten. Echt geweldig!
Jeetje wat een mooie taart en PF's!!!
Wilde schrijven dat je frisse kleuren gebruikt hebt, maar er waren er al een paar voor
hahaha!
eh... wat heb je FRISSE kleuren gebruikt zeg!!!
Hoop dat die van mij ook ooit zó strak worden...
je hebt jezelf weer overtroffen

Je mag inderdaad trots zijn ,want het ziet er fantastisch uit.
Werkelijk prachtig, een beauty!
En fijn ook je lange pf verhaal!
Jeetje, wat veel lieve reacties, ik ben helemaal een beetje overweldigd ervan!!
En zo te lezen ga ik het druk krijgen, hahaha!
Ik ga maar eens beginnen met iets af te spreken met Kwebbeltje, wordt wellicht vervolgd dus!
En graag gedaan hoor, dat PFjes verhaal! Ik was er best gefrustreerd van dat het me niet lukte, en dat ik zo weinig kon vinden op het forum erover, dus hopelijk kan ik iemand anders die frustraties besparen!
Nogmaals dank!!
o ja, nog wat antwoorden op vragen:
Tijdens het vasthouden idd de PFjes vasthouden met je vingers... Peggy Porschen gebruikt er een bonbonvorkje voor geloof ik, maar dat heb ik nog niet uitgeprobeerd.
De streepjes zijn idd van RI
, en daarna heb ik de parels geverfd met pareldust.
Enneh.... gefeliciteerd Lies! Wat leuk dat je gaat trouwen! Enneh.... was dat een hint? 
Wauw, ook deze orchideeentaart is weer geweldig! Zodra er weer een beetje geld in mijn taartenpotje zit, ook maar snel de uitstekers en veiners bestellen.
Heb alleen nog een paar vraagjes waar ik al googelend geen antwoord op heb gevonden. Misschien dat jij je ervaringen wilt delen?
Laatst zelf een aantal suikerbloemen gemaakt en helemaal laten uitharden. Een dag flink vochtig weer en alle bloemetjes hingen slap
Enig idee hoe ik dat tegen kan gaan?
Daarnaast ben ik benieuwd of suikerbloemen in de koelkast mogen?
En je orchideeen, gaan die met een flowerpick in de taart? Zo ja, hoe hoog is je flowerpick en hoe hoog je taart? Bij mij steken ze er namelijk altijd een cm bovenuit.Ik hoop dat je mijn vragen wilt beantwoorden, maar ik hoop ook vooral dat je nog heeeel veel van dit soort mooie taarten gaat maken (en dan uiteraard posten, want daar wordt volgens mij iedere forumbezoeker heeeeeel vrolijk van).
Heb je flowerpaste gebruikt? Ik heb hier best oude bloemen staan al, en heb nog nooit slappe bloemetjes gehad... Wel andere decoraties die ineens begonnen te zweten, maar de bloemen houden zich prima. Ik doe er niks bijzonders mee, dus ik weet het eigenlijk niet! Ik zou de bloemen niet in de koelkast doen eigenlijk, maar er zijn natuurlijk zat bruidstaarten die met bloemen worden afgeleverd op locatie en wel in de koeling moeten, dus het zal vast kunnen. Maar ook daar heb ik geen ervaring mee, sorry! Iemand anders??
Als je de bloemen pas op het allerlaatst in de taart steekt, dus vlak voor het opeten, dan hoeven ze niet perse in een flowerpick (is mij verteld door Madhuri iig), maar als er langer tussenzit, dan moet het officieel wel, omdat de wire kan gaan roesten door het vocht in de taart. En roest smaakt niet lekker...
Je hebt allerlei maten flowerpicks dacht ik, ik gebruik kleintjes van 6 cm en mijn kapsels zijn 10 cm hoog, en dan nog 3 lagen vulling ertussen... Dus bij mij steken ze meestal niet uit...
Hopelijk heb je er wat aan! En bedankt voor je leuke berichtje!
Wow... hier blijf je echt met open mond naar staren! Wat een kunstwerk! Die orchideen, beauties!!!!
Wauw supermooie taart en je bloemen lijken net echt!
Misschien nog een tip voor de petit fours. Als je het biscuit maakt, afsmeert en van marsepein voorziet stop je het in de vriezer. Het is makkelijk om in de marsepein alvast snedes te zetten. Als het biscuit dan bevroren is, snijd je er gemakkelijk stukjes van. Na het snijden meteen dopen (met vork 2 tanden) in de fondant.
Wat ontzettend prachtig mooi!!! Chapeau én diepe buiging!!
Tenx dames!! En bedankt voor de goede tip Mignonne! 
Wow, prachtig!!!!!!!!
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bruids- en Stapeltaarten » orchideen moderne-stijl, mijn 2e bruidstaart!