Onderwerp: toch nog gelukt
Mijn vader vierde gisteren zijn 65e verjaardag, dus ik had mijn moeder gevraagd of ik nog iets moest maken, taart of zo. Maar omdat ze met de visite wilde barbecuen, moest het iets kleins zijn, dus opperde ik petit fourtjes misschien. Daar was mijn moeder het wel mee eens.
Dus een week voor de verjaardag maar eens begonnen, eerst gekeken of ik iets kon vinden hoe ik ze kon maken. Ik besloot om een rechthoekige taart te maken en deze in repen te snijden die ik dan kon vullen en ze daarna af te smeren en te bekleden met fondant.
Dit was makkelijker gezegd dan gedaan. Toen ik de repen had afgesmeerd en er twee had bekleed en in stukjes had gesneden, leek het nergens naar. Een raar rechthoekig stukje (geen vierkantje zoals ik graag wilde). Ik heb het nog wel versierd, maar ik vond ze erg lelijk (heb ik ook geen foto van).
Ik ben dus maar overnieuw begonnen met de petit fourtjes (al flink chagerijnig) en had op deze site petit fourtjes gezien die alleen aan de bovenkant een laagje fondant hadden. Dat leek mij een stuk makkelijker en heb het ook zo uitgevoerd.
Het resultaat hiervan staat onder klein maar fijn.
Ik had nog wel van de eerste taart twee repen over die ik al met botercreme afgesmeerd had. één reep hebben we die dat als toetje genuttigd en tijdens het opeten hiervan had ik ineens een bestemming voor de laatste reep. Deze wilde ik weggeven aan iemand die 15 jaar lang voorzitter was geweest en die afscheid nam.
Vond hem uiteindelijk toch nog wel leuk geworden.
Bedankt voor het kijken