1 Laatst bewerkt door Louisiana (21-09-2011 21:36)

Onderwerp: HELP, mijn draak zakt in..

Heb een draak gemaakt die nog boven op een andere taart moet. Alles ging goed, totdat de kop erop kwam, toen werd ie te zwaar en begon hij voorover te vallen. Ik had 'm inwendig al wel gestut met een aantal satéprikkers, maar dit bleek niet voldoende. Wat kan ik nu het beste doen om hem te redden? Ik heb nu (tijdelijk) een potje onder zijn kop gezet, opdat ie niet verder inzakt. Maar wat is een goede blijvende oplossing waarmee ik hem overeind op de taart krijg?
http://i444.photobucket.com/albums/qq166/eucalypta34/taart/draakmakingof2004.jpg
http://i444.photobucket.com/albums/qq166/eucalypta34/taart/draakmakingof2006.jpg
--------------------------------------------------------------------------------------

Als je het niet zeggen kan, bak het dan!

2

Re: HELP, mijn draak zakt in..

is hij helemaal van fondant o f gevuld met biscuit of iets dergelijks?

je kan best 3 keer vallen, als je maar 4 keer opstaat

3 Laatst bewerkt door Louisiana (18-09-2011 19:55)

Ik heb 'm gemaakt van cake. De cake verkruimeld en er botercreme doorheen geroerd en zo een draak geboetseerd. De kop is van fondant.

4

Wow wat issie mooi!
Ik denk dat hij zonder steun verder niet blijft staan. Kan je niet iets van pvc buis bekleden (boomstronk oid) en hem daar tegenaan draperen oid.
Ik gooi zomaar wat hoor, geen ervaring mee, maar als ie topzwaar is zal je iets moeten.
Suc6!

5

Kan je er misschien nog een dowel insteken in zijn nek zeg maar en dat je dan zin hoofd/nek los in de taart steekt en dan het lijf ertegenaan zet en weer netjes maakt? Want zijn hoofd is denk ik wel te zwaar om hem gewoon los te dragen snapje me nog? Vind het altijd moeilijk om iets uit te leggen schrijvend zeg maar.

6

Ik heb werkelijk geen enkel advies voor je, maar ik wilde toch even kwijt dat ik hem echt prachtig vind! Ik hoop dat je hem weet te redden!

7

Eh, dit wordt heel moeilijk.
Je zou 'm eigenlijk teugels om moeten doen  ;) en die naar achteren aan een stronk of zo bevestigen.

8

Vraag me af of het nog gelukt is?

9

als het een ' verslagen' draak moet zijn, kun je zijn kin laten rusten op een ' zwaard' ...maar dat is niet helemaal de bedoeling denk ik... :s ..

maar ik vind hem schitterend gemaakt!!
helaas heb ik niks zinnigs qua advies...misschien een ' rotsblok(je) maken waarop hij zijn kop laat rusten...maar dat haalt het effect misschien een beetje weg....

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

10

marijetje schreef:

Vraag me af of het nog gelukt is?

Hij staat nog in de koelkast. Ik heb nog geen idee hoe het verder moet. Eerst de rots maar maken en kijken of ik 'm daar op kan laten steunen. Haalt het effect wat ik had beoogd inderdaad wel weg, maar ja, je moet wat..
Alvast bedankt iedereen voor de adviezen/complimenten. Ik zal laten zien (woensdag 21 sept.) hoe het uiteindelijke resultaat is.
Tot die tijd: een goed adviezen blijven welkom.

11

Dat komt omdat het evenwicht (in dit geval) niet goed is verdeeld; het hoofd is zwaarder dan de rest en bovendien nog naar voren geplaatst.

De enige oplossing is om het evenwicht te verdelen.
Ik zou zijn nek van Mexican Paste maken (2e recept van deze site) en doe goed hard laten worden in een iets naar achteren gerichte positie met daarin een douwel. Als dit goed hard is dan pas het hoofd erop boetseren, maar ervoor zorgen dat dit hoofd plm. halverwege zijn nek wordt vastgemaakt en niet (zoals nu) te ver naar voren. (Daar  kan alleen een binnenconstructie voor zorgen)

Ik hoop dat je er iets aan hebt..... ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

Kan je de pot niet bekelden met marsepein of fondant ( daar een boomstronk van maken of die rots?? ) Of een kanteel van een kasteel??
Vind 'm wel prachtig hoor!  :thumb:

13

Na de goede adviezen die ik heb gekregen heb ik het volgende gedaan: om hem niet helemaal te beschadigen en opnieuw te moeten maken, heb ik getracht de nek wat verder naar achteren te duwen, zodat ie meer in balans kwam te staan. Dat lukte. Vast gezet met horizontaal een sateprikker door hals en buik. De scheuren"weggewerkt met mexican paste. De naden en kleurverschil bleven wel zichtbaar, maar zo zij het.
Het is een project waar ik veel van heb geleerd. En nogmaals: ik bedank iedereen voor de adviezen.
Het eerste wat mijn zoon (vandaag 14 jaar geworden) overigens deed was de draak onthoofden!
Zo is de draak uit Skyrim (game) uiteindelijk geworden:
http://i444.photobucket.com/albums/qq166/eucalypta34/taart/skyrimdraakmerijn14017.jpg
http://i444.photobucket.com/albums/qq166/eucalypta34/taart/skyrimdraakmerijn14027.jpg
Oja, in zijn een bek zit een kaarsje die we aanstaken toen zoon aan de ontbijttafel kwam.

14

Hij is super mooi geworden! Alleen dat je zoon hem aansneedt!  :nooo  Daar is ie toch veelste super voor!

(nog gefeliciteerd btw :))

Don't just dream your life, but live your dreams too!

15

Gelukkig is het nog gelukt hij is prachtig

Neem ook is een kijkje op mijn Facebook en liken natuurlijk https://www.facebook.com/SvenniesTaartenhuys?ref=hl

16

Hahaha,eerst met heel veel stress geprobeerd om zijn hoofd goed te krijgen en dan....tsak!! kop eraf.
Vind het wel gemeen van je zoon hoor. :lol:  :Y
Zonde van de mooie taart vind ik.

groetjes yvon

17

Uitstekend opgelost!!

Mijn petje gaat diep af..... :thumb:

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

18

Top hoor!!! :thumb:

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!